خبرگزاری کار ایران

رییس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی:

هیات‌های رسیدگی به تخلفات گزارش‌های نقض حقوق‌شهروندی را خارج از نوبت رسیدگی‌ می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۳۴۸

رییس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی گفت:‌با توجه به اینکه امر نظارت و رسیدگی به تخلفات با سازمان امور استخدامی است، همه هیات‌های رسیدگی به تخلفات را مکلف کردیم گزارش های نقض حقوق شهروندان در ادارات را خارج از نوبت رسیدگی و با این موضوع با جدیت و اولویت برخورد شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین خرازی در نشست دستیاران امور حقوق شهروندی وزارتخانه‌ها و فعالان حقوق شهروندی، درباره ضمانت‌های اجرایی حقوق شهروندی گفت: بعد از اینکه منشور حقوق شهروندی آذر ماه رونمایی شد، سازمان اداری و استخدامی بلافاصله مصوبه حقوق شهروندان در نظام اداری را تهیه کرد.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم  سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: در این مصوبه علاوه بر اینکه مصادیق حقوق شهروندان به تفصیل احصا شده به ۵ سرفصل و موضوع اصلی پرداخت شده که از آن جمله می‌توان به آموزش کارکنان دولت، اصلاح مقررات و فرایندهای اداری، تقسیم وظایف و تعیین مسئولیت‌ها، نظارت جامع با بهره گیری از نهادهای مدنی و ضمانت اجرای حقوق شهروندی در نظام اداری اشاره کرد.

او اضافه کرد: کار آموزش را آغاز کردیم و اولین دوره قبل از ماه رمضان برگزار شد و قرار است ۸ دوره برگزار شود و تا پایان مرداد ماه پایان می‌یابد. درخواست دارم دستیاران حقوق شهروندی در استانداری ها به این مسئله نظارت کنند.

خرازی با بیان اینکه بسیاری از مقررات اداری در کشور، زمینه حقوق شهروندی را فراهم می‌کند، تاکید کرد: باید این مقررات و فرایندها اصلاح شوند. به شدت دنبال این کار و کاهش ارتباط چهره به چهره مردم با کارکنان هستیم. پیش بینی شده با همکاری وزارت کشور نهادهای نظارت بر حقوق شهروندی تشکیل و از ظرفیت این نهادها استفاده شود.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه امر نظارت و رسیدگی به تخلفات با سازمان امور استخدامی است، همه هیات‌های رسیدگی به تخلفات را مکلف کردیم گزارش های نقض حقوق شهروندان در ادارات را خارج از نوبت رسیدگی و با این موضوع با جدیت و اولویت برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز