خبرگزاری کار ایران

روایت رحیمی از نشست مشترک دولت و مجلس؛

لاریجانی: خداوند کسی که از دیگران کینه به دل بگیرد، نمی‌بخشد / روحانی: سایه سیاست از اقتصاد دور شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۴۹۹

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری ضیافت افطار امروز ریاست‌جمهوری با حضور نمایندگان، به بیان روایتی از این نشست مشترک امروز دولت و مجلس پرداخت.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری ضیافت افطاری دولت و مجلس که باحضور رییس‌جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان و اعضای کابینه دولت یازدهم در سالن اجلاس سران برگزار شد، اعلام کرد: در این جلسه رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، بسیاری از وزرا و اعضای کابینه و تقریباً تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعم از آقایان پزشکیان و مطهری و اعضای هیات رییسه مجلس، روسای کمیسیون‌ها و دکتر عارف حضور داشتند.

او ادامه داد: مهمترین انگیزه و هدف این نشست مشترک که به بهانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تحت عنوان ضیافت افطاری دولت برای نمایندگان مجلس برگزار شد، ارتقای سطح همدلی و هماهنگی میان مجلس و دولت بود.

او با اشاره به سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی با اشاره به اهمیت همدلی دولت و مجلس تاکید کرد که همواره باید در راستای ارتقا و تقویت ارتباط دولت و مجلس تلاش کرد و جناح‌های سیاسی و همچنین افراد و چهره‌های سیاسی نباید به هیچ عنوان از یکدیگر کینه به دل بگیرند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم همچنین با اشاره به نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ازسوی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آقای لاریجانی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت که خداوند هرگز چهار گروه از افراد را نمی‌بخشد که یکی از این چهار گروه که مورد عفو خداوند قرار نمی‌گیرند، کسانی هستند که از دیگران کینه به دل می‌گیرند.

او گفت: لاریجانی همچنین تاکید کرد که ممکن است کدورت‌هایی در رقابت‌های سیاسی پیش بیاید اما به هر حال هنگامی که این رقابت‌ها به اتمام رسید، باید مودت و محبت میان افراد و گروه‌ها برقرار شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رییس مجلس در ادامه به حدود ۲۰ ابرچالش کشور که پیش از نیز در مجلس مورد بحث قرار گرفته بود و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درحال کار و فعالیت در این خصوص است و هر دولت و هر دوره مجلس می‌تواند حداقل چند مورد از این مشکلات را مرتفع کند و کشور را یک گام به سوی پیشرفت حرکت دهد، اشاره کرد و گفت که همدلی و همکاری دولت و مجلس برای رفع این مشکلات ضروری است و دولت و مجلس باید برنامه ششم توسعه را محور اقدامات خود قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به بخش‌هایی از سخنان رییس‌جمهوری در این نشست اشاره کرد و گفت: آقای روحانی نیز تاکید کردند نقش مجلس فراتر از قانون‌گذاری و حتی فراتر از نظارت است و نقش آن، جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی و ایجاد انسجام و وحدت در کشور است که این مسئله بسیار قابل‌توجه بود.

او گفت: رییس‌جمهوری همچنین با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفتند که باید دولت را از بنگاه‌داری نجات دهیم و به سمتی حرکت کنیم که دولت از بنگاه‌داری رها شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای روحانی همچنین تاکید داشتند که باید سایه سیاست از سر اقتصاد کشور کنار رود و اجازه دهیم اقتصاد با فرمول‌های اقتصادی اداره شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به بخش از سخنان رییس‌جمهوری که مورد توجه ویژه نمایندگان نیز قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: آقای روحانی در بخشی دیگر از سخنان‌شان گفتند که مردم به مجلس و دولت رای بلاشرط نداده‌اند؛ بلکه رای مردم به این شرط است که رییس‌جمهوری، دولت و نمایندگان مجلس در مسیر خواسته‌های مردم حرکت کنند.

رحیمی در پایان تصریح کرد: رییس‌جمهوری گفتند که اساس، نظر مردم و خواست و مطالبات جامعه است که این گفته بسیار مورد توجه و تشویق نمایندگان نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز