خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

رای مردم اعتماد دوباره به روحانی بود /برخی شیوه‌های تبلیغاتی رییسی به آرای او ضربه زد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۱۸۷

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری یکی از علل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری را عدم شناخت نامزدهای این جریان از سوی مردم عنوان کرد وگفت: مردم آقای رییسی را نمی‌شناختند و شناخت آنها فقط مربوط به سفرهای تبلیغاتی و مناظره‌ها بود اما با این حال رای خوبی آورد.

سید کمال سجادی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا  درباره برنامه‌های اصولگرایان بعد از انتخابات اخیر گفت: بعد از انتخابات به طور طبیعی بازنگری در اصول و راهبردها  صورت می‌گیرد. این روزها در جلسات اصولگرایی همین بحث بازنگری در راهبردها مطرح و نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها در انتخابات در حال بررسی است و این تحلیل‌ها ادامه دارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آسیب شناسی و ترسیم فعالیت‌های آینده و بررسی مجدد از کارهای انجام شده از جمله مباحثی است که منجر به نقشه راه آینده خواهد شد.

سجادی در ارزیابی‌اش از نحوه ورود اصولگرایان به انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل جمنا گفت: با مقایسه انتخابات گذشته که اصولگرایان دچار پراکندگی بودند جمنا  توفیقی برای اصولگرایان در انتخابات بود. تعدد کاندیدا در انتخابات قبل در جریان اصولگرایی منجر شد که آرای آنها از چهار میلیون به پایین بیاید و نتوان آرای آنها را تجمیع کرد اما در این انتخابات  توفیق نصیب اصولگرایان شد و توانستند در نهایت به یک کاندیدا برسند و اجماع صورت گیرد. بنابراین جمنا به هدفش که اجماع روی یک نفر بود، رسید.

برخی گروه‌های سیاسی در جمنا بیش فعال بودند

 او با بیان اینکه جمنا  دارای نقاط قوت و ضعف زیادی است که باید نقاط ضعف را با بررسی بیشتر و آسیب‌شناسی، برطرف کرد، یادآور شد: برخی گروه‌های سیاسی در جمنا بیشتر فعال بودند که این جزء نقاط ضعف است البته در مورد آینده جمنا هنوز بحثی صورت نگرفته است.

کسانی که رای نیاورده‌اند باید ببینند  کجای کار را  درست کنند تا بتوانند آراء را بالا ببرند

 این فعال سیای اصولگرا  با بیان اینکه هر انتخابات با خود پس لرزه‌هایی دارد که همه گروه‌ها باید به آن بپردازند و کسانی که رای نیاورده‌اند باید ببینند کجای کار را درست کنند تا بتوانند آراء خود را بالا ببرند اظهارکرد:جبهه پیروان خط امام و رهبری از 18 تشکل سیاسی تشکیل شده که بررسی‌های انتخابات در آن ادامه دارد.

 او در ارزیابی از دلیل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در تهران گفت: اینکه آرای ریاست جمهوری به این صورت درآمده مسئله عجیبی نیست لذا با توجه به انتخابات‌های گذشته مشاهده شده است  که دولت مستقر به دلیل اینکه در چشم مردم است و به خاطر طبیعت کار اجرایی که دارد دارای رای است. مانند اینکه این دولت تا روزهای آخر هم به افتتاح پروژه پرداخت و این یک فضای خبری وسیع در بردارد.

سجادی با بیان اینکه رای آوری روحانی طبیعی بود،گفت: اینکه آرای روحانی زیاد شده به شیوه تبلیغاتی دولت و دولتمردان و از آن طرف هم به عدم شناخت مردم به کاندیدای اصولگرایان به ویژه آقای رییسی برمی‌گردد لذا او ۴۰ روز در انتخابات فعال بود درحالی که دولت حدود ۱۴۴۰ روز فعالیت در سطح رسانه داشت.

مردم رییسی را نمی شناختند/برخی شیوه‌های تبلیغاتی  رییسی  منجر به ضربه زدن به آراء شد 

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان با تاکید براینکه، کسی که می‌خواهد محبوب شود اول باید مشهور باشد، گفت: مردم حجت‌الاسلام رییسی را نمی‌شناختند. شناخت آنها فقط مربوط به سفرهای تبلیغاتی و مناظره‌ها بود اما با این حال رای خوبی آورد. البته شیوه تبلیغاتی ایشان داری نقاط قوت بود اما در برخی شیوه‌ها  منجر به ضربه زدن به آرای او شد. این موارد قابل بررسی است و هر مجموعه‌ای باید کار خود را بررسی کند.

انتظار مردم  از روحانی عمل به وعدهها است

او در ارزیابی پیام رای مردم به روحانی گفت: رای مردم اعتماد دوباره به روحانی بود  و انتظار دارند  که آقای روحانی آنچه که درباره  اشتغال و تولید و رفاه مردم بیان کردند جامه عمل بپوشاند. امیدواریم دولت با رایی که آورد به وعده‌ها عمل کند.

سجادی با اشاره به اولویت کاری دولت دوازدهم، بیان کرد: وزارتخانه‌های اقتصادی که مربوط به رشد و توسعه اقتصاد و رفاه مردم در اولویت هستند و بعد هم بحث اشتغال جوانان به ویژه اقشار تحصیل کرده است که ضروری است با ایجاد شغل مانع خروج نیروهای جوان به خارج از کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز