خبرگزاری کار ایران

در ملاقات شمخانی و پاتروشف مطرح شد:

اراده جدی ایران و روسیه برای اجرای توافقات جامع امنیتی

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۰۴۹

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به روسیه سفر کرده است، بعداز ظهر امروز در اولین برنامه کاری خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که پیش از برگزاری نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم و در شهر زاویدووا در شمال پایتخت روسیه برگزار گردید، طرفین ضمن بررسی روند همکاری‌های جاری دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، ضرورت تداوم رایزنی‌های مشترک و تبادل اطلاعات در سطح دستگاه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی به منظور افزایش تاثیرگذاری برنامه‌های مقابله با تروریسم در سوریه و عراق و سایر مناطق درگیر بحران‌های امنیتی در منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

علی شمخانی در این ملاقات با تبیین شرایط جدید نظامی و امنیتی در بحران سوریه و تاثیرات مخرب مداخله نظامی غیرقانونی برخی کشورها که به پیچیده‌تر شدن شرایط موجود و تقویت جبهه شکست‌خورده تروریسم تکفیری منجر شده است، اظهار داشت: موفقیت‌های مستمر نظامی و سیاسی ائتلاف واقعی ضد تروریسم که موجب برقراری آتش‌بس پایدار و کاهش خشونت و خون‌ریزی در سوریه گردید اصلی‌ترین دلیل افزایش تلاش سازمان‌یافته حامیان تروریسم تکفیری برای حفط توان روحی و عملیاتی آنان شده است.

او عدم استقبال از پیشنهاد ارایه‌شده از سوی ایران و روسیه در خصوص انجام تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه در زمینه ادعای حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در سوریه را نشانه بهانه‌جویی امریکا برای مداخله نظامی غیرقانونی در سوریه عنوان کرد و افزود: لازم است کشورهای خط مقدم مبارزه واقعی با تروریسم با تداوم پشتیبانی از ارتش و نیروهای مردمی سوریه و همچنین بهره‌گیری از ابتکارات سیاسی به منظور سرعت بخشیدن به روند مذاکرات سوری -سوری، نقش و اقدامات مخرب حامیان تروریسم تکفیری در سوریه را محدود کنند‌.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در جریان این ملاقات ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران از شمخانی برای پذیرش دعوت دولت روسیه و شرکت در هشتمین اجلاس امنیتی دبیران شورای امنیت ملی قدردانی کرد.

او ادامه: بدون شک برگزاری نشست‌هایی از این دست مسیر مطمئنی برای جایگزینی گفت‌وگو به جای نظامی‌گری و خشونت است.

پاتروشف با ابراز خرسندی از روابط رو به توسعه دو کشور در ابعاد مختلف، تجربه همکاری نزدیک و موثر ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم را بسیار موفق ارزیابی کرد و آن را ضامن کاهش تنش و بازگشت ثبات پایدار به کشور سوریه دانست.

در ادامه این نشست، هیات عالی نظامی فدراسیون روسیه گزارشی از پیشرفت گفت‌وگوهای کارشناسان نظامی ایران، روسیه و ترکیه در خصوص اجرای توافقات نشست آستانه چهار در ایجاد مناطق چهار گانه کم‌تنش در سوریه را ارایه و نقطه نظرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در زمینه تسریع این روند را جویا شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز