خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور:

تعداد آرا به تدریج اعلام می‌شود/شاهد انضباط مناسبی در دوره تبلیغات بودیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۰۳۹

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مسئولیت نیروی انتظامی در حفظ امنیت شهرها ، مرزها و اقصی نقاط کشور بسیج و سپاه نیز در کنار نیروی انتظامی مامور حفظ امنیت انتخابات هستند.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری طی نشستی خبری‌ که در محل وزارت کشور برگزار شد گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم هیچ مشکل و مسئله امنیتی در مراحل مختلف انتخابات وجود نداشته و با همکاری مطلوب نیروهای امنیتی و انتظامی ستادهای انتخاباتی و مردم مشکل ویژه امنیتی پدید نیامد و شاهد انضباط مناسبی در دوره تبلیغات بودیم.

وی افزود: امیدواریم در مرحله رای گیری و پس از آن اعلام نتایج انتخابات نیز شاهد امنیت مناسبی باشیم؛ هرگونه اعلام نظر در خصوص نتیجه انتخابات و اعلام رسمی نظرسنجی‌ها به هر نحوی از این لحظه فاقد اعتبار و ممنوع است و تنها مرجع رسمی اعلام نتایج وزارت کشور است.

ذوالفقاری تصریح کرد: پیش بینی نتیجه از سوی کاندیداها و اعلام پیروزی یا تدارک برای جشن پیروزی پیش از اعلام رسمی، تخلف انتخاباتی تلقی می‌شود و با آن بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

وی ضمن توصیه به مردم برای حضور گسترده در پای صندوق های رای گفت:  تاکید ما این است که مردم از تمام روز و زمان مقرر برای رای دادن استفاده کنند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند تا ما شاهد برگزاری مطلوب تر  و آرام تر انتخابات در سراسر کشور باشیم و امیدواریم که همانطور مردم در زمان تبلیغات همکاری مطلوبی با ما داشتند در زمان اخذ رای نیز این همکاری را ادامه دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: امیدوارم همه افراد قانون را ملاک عمل قرار دهند و از قانون تمکین کنند  و هر آنچه که نتیجه انتخابات بود بپذیرند و امیدواریم اولین کسانی که به رئیس جمهور منتخب مردم تبریک می گویند کاندیداهای رقیب باشند و بر این باوریم که با رعایت مطلوب قانون و احترام به آن شاهد برگزاری انتخابانی آرام و با شکوه باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نحوه اعلام نتیجه آرا گفت:‌ بر اساس تبصره هشت ماده ۳۱ وزارت کشور باید نتیجه نهایی را پس از تائید شورای نگهبان و هیأت های نظارت  و اجرایی اعلام کند و ما در بررسی ها و جلساتی که داشتیم تصمیم گرفته شد هر تعداد از صندوق های اخذ رای که مورد تائید مراجع قانونی انتخابات قرار گرفت و نتیجه شمارش آن‌ها صورت جلسه شد در مقاطع مختلف و به تدریج اعلام شود.

ذوالفقاری در پایان تاکید کرد: امیدوارم با مشارکت و همکاری رسانه‌ها و همراهی مردم فضا به سمت قانونمداری پیش برود و خدای ناکرده شاهد آن نباشیم که شور و شأف مردم از انتخابات در هر سطحی تلخ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز