خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک دستیار ویژه رئیس‌جمهور به مناسبت عید صابئین

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۲۸

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در پیامی عید صابئین و میلاد حضرت یحیی(ع)را به صابئین مندایی ایران تبریک گفت

به گزارش ایلنا، در پیام علی یونسی آمده است:

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ (بقره/ ٦٢).

میلاد حضرت یحیی(ع) و جشن و عید مندایی را به ایرانیان عزیز صابئین مندایی و پیروان پیامآور توحید، صلح و عدالت، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم. امید است که ما پیروان ادیان توحیدی بر اساس آموزههای وحیانی و آموختههای فرهنگ ایرانی همچون عقلانیت، اعتدال و مدارا از تبعیض و افراطگریهای قومی و مذهبی که بشر امروز از آن در عذاب است، دوری گزیده و با تمسک به اخلاق دینی و پذیرش تنوع فرهنگی، شاهد تقویت انسجام اجتماعی و گسترش صلح، عدالت و آرامش در ایران و جهان باشیم.

دولت «تدبیر و امید» بر این باور است که حقوق شهروندی همه اقوام و ادیان توحیدی میبایست رعایت شود. بدین جهت منشور حقوق شهروندی را تدوین کرده است و در پی تدریس زبانهای مختلف بر آمده و تاکید دارد که اقوام و ادیان توحیدی، افتخار ایران و ایرانیان هستند. گفتمان دکتر روحانی بر این مهم استوار است که هیچ قوم ایرانی بر دیگری برتری ندارد و ما باید با پیروان ادیان توحیدی همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم. به تعبیر امام فرزانه انقلاب: «ایران مال همه است و توحید مذهب همه است و ما ملت واحده هستیم». ضمن آرزوی سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای هممیهنانصابئینمندایی عزیز بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.

علی یونسی

دستیار ویژه رییس‌جمهور

در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز