خبرگزاری کار ایران

مازنی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت اطلاعات کارآمدترین دستگاه اطلاعاتی در کشور است/ نظارت مجلس بر این وزارتخانه و حضور یک مجتهد در راس آن ظرفیت مهمی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۷۲

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم ضمن تبریک هفته سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج) با بیان این‌که نظارت مجلس بر این وزارتخانه و حضور یک مجتهد در راس آن ظرفیت مهمی است، گفت که وزارت اطلاعات کارآمدترین دستگاه اطلاعاتی در کشور است.

حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به فرارسیدن هفته سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج) اعلام کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند دو نعمت سلامت و امنیت مجهول و پنهان هستند و هنگامی که این دو نعمت را داریم، قدرشان را نمی‌دانیم و این درحالی است که داشتن هر دو این نعمات به‌خاطر عواملی است که یکی از عوامل برخورداری ما از نعمت امنیت تلاش‌هایی است که به صورت نامحسوس ازسوی سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت می‌گیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به بیان دیگر  ماموران اطلاعات از مرزهای داخلی ازجمله مرزهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین از مرزهای خارجی صیانت می‌کنند و اگر این صیانت نباشد، امنیت نیز حاصل نخواهد شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم گفت:‌ وزارت اطلاعات به‌طور مشخص در کنار برادران سپاه، نیروی انتظامی و ارتش وظیفه‌ای ویژه برعهده دارد و شاید بتوان گفت کارآمدترین دستگاه اطلاعاتی کشور نیز همین وزارت اطلاعات است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علت این سطح از کارآمدی این است که اولاً این دستگاه یک وزارتخانه است که وزیر آن باید از نمایندگان مردم در مجلس رای‌اعتماد بگیرد و در ادامه راه نیز این وزارتخانه تحت نظارت مجلس قرار داشته و نمایندگان می‌توانند از وزیر اطلاعات سوال کرده یا او را استیضاح کند و حتی می‌تواند از حوزه وزارت وزیر اطلاعات تحقیق و تفحص به عمل بیاورد. این ظرفیت مهمی است که یک دستگاه اطلاعات کاملاً تحت نظارت باشد و در چارچوب اصول مردم‌سالاری دینی و دموکراسی عمل کند.

او ادامه داد: از طرفی بنابر قانون اساسی وزیر اطلاعات باید مجتهد باشد. چراکه کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد، ممکن است در مقاطعی باید نگاه شرع مقدس را درنظر داشته باشد و تشخیص شرعی را نیز درنظر بگیرد که در این صورت به کسی ظلم نخواهد شد.

مازنی در پایان تصریح کرد: بنابر این فکر می‌کنم باید دست سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج) را بدانیم و به آن‌ها خداقوت بگوییم و تاکید کنیم قدر این نعمت را که به لحاظ دینی باید تحت وزارت یک مجتهد، و به‌لحاظ قانونی نیز تحت نظارت مجلس و در چارچوب مردم‌سالاری باشند، می‌دانیم و همچنان که مراقب نفوذ در کشور هستند، مراقب نفوذ در دستگاه خود نیز باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز