خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

دولت مکلف به استفاده از کارت هوشمند سوخت شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۸۸۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده از کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل را با تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت الزامی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پس از آن که تعدادی از نمایندگان مجلس با تدوین طرحی خواستار حفظ کارت سوخت شدند، این طرح پس از تصویب یک فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی مجلس ارسال شد و سپس در کمیسیون در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار گرفت و این طرح یک فوریتی در دستورکار پارلمان قرار گرفت.

درنهایت طرح یک فوریتی حفظ کارت سوخت با ۱۲۱ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامیتصویب شد.

نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ۱ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب کردند عبارت «ازطریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل و نقل،‌ صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» شود.

براساس تبصره الحاق شده به این ماده دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز