خبرگزاری کار ایران

در پی سفر به تهران؛

معاون وزارت امور خارجه ایتالیا با قاسمی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۳۶۳

معاون وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا در جریان سفرش به تهران، با سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه فرهنگی بین دو کشور و برخی موضوعات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، وینچنزو آمندولا، در این دیدار با اشاره به سوابق تمدنی کهن ایران و ایتالیا و حضور ایتالیا در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ایران در شهرهای رم و میلان مراکز فرهنگی دارد و متقابلا ما هم منتظر دایر کردن موسسه فرهنگی خود در تهران با حمایت شما هستیم و معتقدیم از طریق همکاری‌های فرهنگی می‌توان بر مشکلات فایق آمد. 

معاون وزیر خارجه ایتالیا همچنین با تاکید بر حمایت این کشور از برجام و ابراز امیدواری برای اجرای پروژه‌های توافق شده بین دو کشور در سفر حسن روحانی به رم، افزود: پیش‌نویس یادداشت تفاهم مربوط به خطوط اعتباری برای فاینانس پروژه‌های توافق شده بین دو کشور را ارائه داده‌ایم و منتظر پاسخ طرف ایرانی هستیم تا به امضاء برسد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور، همکاری‌های فرهنگی بین ایران و ایتالیا را ضامن تقویت مناسبات بین تهران و رم در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی دانست و اظهار داشت: با فرهنگی کردن جهان می‌توان بسیاری از مشکلات موجود را حل کرد. 

طرفین همچنین در این دیدار با توجه به عضویت غیردائم ایتالیا در شورای امنیت سازمان ملل، در خصوص مهمترین مسائل و موضوعات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز