خبرگزاری کار ایران

قالیباف در گفت‌وگو با شبکه خبر:

قاچاقچیان ضد انقلاب هستند/ افراد ضعیف حاشیه‌سازی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۴۲۲

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از قاچاقچیان به عنوان ضدانقلاب یاد کرد و گفت: دولت مردم مبارزه با آنها را در راس خود قرار می دهد و با عمل‌مان روحیه انقلابی را ترویج می‌کنیم.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایلنا، محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با شبکه خبر، در پاسخ به سوالی درخصوص حفظ روحیه انقلابی در خود گفت: من فکر می کنم باید بدانیم انقلاب چیست و انقلابی کیست؟ بر این باورم انقلاب یعنی مجموعه کارهایی که در مجوعه اسلام سیاسی امام برای خدمت به مردم می‌توان انقلاب تعریف کرد.

او ادامه: هدف ما در ۱۲ فروردین ۵۸ این بود تا نظام جمهوری اسلامی ایران به جامعه خدمت کند و جامعه را هم به رفاه مادی و سعادت اخروی برساند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که انقلابی کیست؟ ، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند بگوید انقلابی هستم ولی از مردم جدا باشد. افرادی در جامعه هستند که تافته جدابافته است. یعنی قانون شکنی، اعمال نفود و از رانت استفاده می کنند. اینها ویژه‌خوار هستند و بخش قابل توجهی از مشکل برای مردم ایجاد می‌کنند. امروز قریب به ۱۰ میلیون دچار فقر شدید و حدود ۲۵ میلیون نفر درآمد کم دارد.

او ادامه داد: انقلابی نمی‌تواند بگوید ما چیزی نداریم چرا که ۵ درصد منابع دنیا برای ماست. انقلابی نمی‌تواند بگوید نمی‌شود بلکه می‌شود چون جوانانی داریم که با تکنولوژی‌های نسل چهارم آشناست. هدف اصلی ما خدمت به مردم در سایه نظام اسلامی است.

شهردار تهران با بیان اینکه یک انقلابی باید روحیه مبارزه را هم داشته باشد، ادامه داد: یعنی مبارزه با رانتخورها و فاسدان و همان ۴ درصد. فشاری که بر جامعه و تولیدکنندگان ما وارد می شود توسط قاچاق‌چیان کالا است. حدود ۲۵ میلیارد دلار آمار قاچاق است و اینها ضدانقلابی هستند. قاچاقچیان با زالوصفتی از واسطه‌گری سود می‌برند.

او تاکید کرد: دولت مردم مبارزه با آنها را در راس خود قرار می دهد و با عمل‌مان روحیه انقلابی را ترویج می‌کنیم.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که شاخصه او برای کارآمدی چیست؟ گفت: حتما قانون و اختیارات مهم است. نظرات رهبری مهم است. بحث کارایی و مدیریت نیز اهمیت دارد. معتقدم برای قوه‌مجریه که می‌خواهد مسئولیت اداره کشور را در دوره ۴ ساله برعهده بگیرد و این منابع هنگفت در اختیار دولت و رئیس دولت قرار بگیرد، بدون توان لازم و کارنامه درخشان نمی‌تواند دغدغه مردم و رهبری را رفع و مشکلات را حل کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از چالش‌های مردم با دولت را ضعف کارآمدی دولت مطرح کرد و گفت: امروز کمتر کسی را می‌بینید که رنج بیکاری را نکشد. چه افراد ماهر و چه غیر ماهر و چه درس خوانده و چه بی‌سواد و حتی افرادی که سرکارند احساس امنیت نمی‌کنند. این در حالی است که سالانه یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وارد عرصه کار می‌شوند. وقتی این مشکل قابل‌حل نیست نه می‌توان گفت این دولت انقلابی است و نه می‌توان گفت کارآمد است و نه می‌توان گفت به وظایف قانونی‌اش عمل کرده است.

او از تحول در کشور به عنوان اولویت خود یاد کرد و افزود: اگر این مشکلات حل نشود، شاهد افزایش آسیب‌ها و تنش‌های اجتماعی و ناامیدی و از بین رفتن نشاط در جوانان خواهیم بود. در این تحول باید به ۲۵ میلیون کم درآمد به سرعت رسیدگی شود. باید به صورت اورژانسی در ۴ سال، ۵ میلیون شغل را ایجاد کنیم.

شهردار تهران با اشاره به پرداخت یارانه در سال ۸۹ اظهار کرد: البته این اشکال وارد است که یارانه هدفمند نبود. شاید همان ۲۵ میلیونی که گفتم تنها منبع درآمدشان همان ۴۵ هزار تومان است. براساس شاخص‌های بانک‌مرکزی این ۴۵ هزار تومان اکنون قدرت خریدش ۱۵ هزار تومان شده است. اگر یارانه ۱۵۰ هزار تومان بگیرد قدرت خریدش همان ۴۵ هزار تومان سال ۸۹ خواهد شد.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما برای تقویت معیشت، پراخت کارانه است. وقتی کشوری با مشکلی روبه‌رو شود، دولت باید سیاست‌های حمایتی را در پیش بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که قول می‌دهید در صورت رییس‌جمهور شدن، اقدام به حاشیه‌سازی نکنید؟ گفت: حاشیه‌سازی کار درست نیست و کسی که حاشیه‌سازی می‌کند یا ضعیف است یا دغدغه مردم را ندارد.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا متعهد می‌شوید در دولت خود بحث شفافیت مالی را رعایت کنید، گفت: عده‌ای می‌خواهند بگویند ما صدها میلیون ثروت داریم. این درست نیست و به مردم عزیز متعهد می‌شوم در دولت مردم فراتر از این عمل کنم و هم خود و مدیران کابینه و مدیران ارشد و استانداران باید به اطلاع عموم مردم و قوه‌قضاییه برسانند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اینکه در حال حاضر نقاط قوت و ضعف ما چیست و چه برنامه‌هایی برای آن دارید، گفت: دولت مردم برنامه مشخص دارد و منطبق بر سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه است.

او با اشاره به ضعف دولت یازدهم گفت: دولت فعلی در ارایه دادن برنامه به مجلس نتوانست موفق عمل کند و برنامه خوبی ارایه دهد. مجلس برنامه ششم را تدوین کرد و ما برنامه بسیار مشخص و روشنی در زمینه چالش‌های امروز داریم. مهمترین نقاط قوت این است که در کشور از ظرفیت بالای مردم برخورداریم و در دولت مردم کارمان این است که مردم را در عرصه مشارکت معنا وارد کنیم یعنی اینکه مردم در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع دخیل باشند. وقتی رهبری می‌فرمایند دولت آینده یک‌روز را هم نباید در زمینه شغل معطل کند ایجاد اشتغال حایز اهمیت است.

او ادامه داد: ما مردم را از گردونه اقتصاد بیرون کرده که دولت این کار را رقم زده و مردم یک‌صدا حرف می‌زنند و می‌گویند که کشور ثروتمندی داریم و دارای نیروهای جوان هم هستیم.

قالیباف اظهار داشت: مردم نمی‌خواهند با دانش 70 سال پیش کار کنند بلکه نیازمند دانش امروزی هستند اما دولت دارد با روش‌های سنتی پیش می‌رود  که در اینجا با آن 4 درصد مواجه‌ایم.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به اینکه رهبر انقلاب در عید مبعث از مسوولان خواستند که نیم نگاهی به بیرون نداشته باشند؛ شما تا چه حد این مساله را در دولت خود رعایت می‌کنید؟ گفت: قول می‌دهیم و نزدیکترین راه هم همین است لذا کشوری داریم که منابع و نیروی جوان دارد و توان اجرا هم داریم و معنی آن این نیست که دور کشور دیوار بکشیم و ما روابط خوبی با کشورهای جهان برقرار می‌کنیم اما رژیم صهیونیستی خط قرمز ماست. در حوزه سیاست‌خارجی بخش مربوط به تجارت را برای  صادرات می‌خواهیم و نباید سفارتخانه‌های ما محل ورود کالای خارجی باشند بلکه باید بروند و در تعاملاتی که انجام می‌دهند بتوانند زمینه صادرات را فراهم کند.

او درباره اینکه اولویت سیاست‌خارجی دولت مردم چیست، گفت: اولویت ما همسایگان و منطقه است و امروز بیش از هر چیزی نیازمند آن هستیم که قدرت خود را گسترش دهیم و سهم خود را در بازار جهانی و منطقه بگیریم.

قالیباف افزود: اگر کشوری نتواند مولد باشد در اهداف خود موفق نخواهد بود و ما باید براساس سند چشم اندار قوت اول منطقه شویم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درپاسخ به این سوال که نظر شما درباره برجام چیست، گفت: برجام موجود یک تعهدنامه است که بین ما و کشورهای دیگر منعقد شده و هیچ دولتی حق ندارد بگوید آن را قبول دارم یا قبول ندارم. همه ما برجام را قبول داریم و طرف مقابل هم باید به تعهداتش عمل کند.

او افزود: دولت مستقر نتوانست از ظرفیت برجام استفاده کند و آن را تحقق بخشد و دولت مردم مکلف است که به برجام متعهد باشد.

او در ادامه با بیان اینکه در حوزه سیاسی به هر حال برجام عملی شد، بیان کرد: در مذاکرات حتی بحث فنی هم پیش آمد یکی از ضعف‌ها این بود که در حوزه پولی، بانکی و مالی درست عمل نکردیم و باید تلاش کنیم این بخش از حوزه برجام محقق شود.

قالیباف گفت: اشکال دیگر این است که کالاهای کشورهای اروپایی وارد می‌شود در صورتی‌که تولیدات ما با مشکل مواجه شده و فضای بیکاری را داریم افزایش می‌دهیم اما در حوزه صادرات و برگشت پول نفت دولت ضعیف عمل کرد اما ما مصمم هستیم این بخش را محقق کنیم.

او در پایان ضمن تقدیر و تشکر از ملت گفت: با اطمینانی که به شما مردم و جوانان می‌دهم عرض می‌کنم با ظرفیت‌هایی که کشور عزیزمان دارد از همه ملت و جوانان متخصص و آماده کار می‌خواهم دست به دست هم دهیم و کنار تجار با تجربه که می‌تواند در تهیه کالاهای اولیه مورد نیاز کمک کنند و همه کشاورزان و صنعت‌گران دست به دست هم دهیم و کشور را متحول کنیم. سابقه حقیر نشان داده هرجا متعهد شدم سرمشار مردم عزیز نشدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز