خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

برای یارانه ۲۵۰ هزار تومانی قیمت حامل‌های انرژی باید شش برابر شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۷۴۷

سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر یارانه بخواهد ۲۵۰ هزار تومان باشد تقریبا باید قیمت حامل‌های انرژی شش برابر شود که این روی اقتصاد ملی اثر می‌گذارد و پول ملی را خراب می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اهالی رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره وعده برخی از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر این قول پرداخت یارانه ۲۵۰ هزارتومانی را به مردم توسط برخی از کاندیداها و اینکه در صورتی که این اتفاق بیفتد چه تاثیری بر قیمت حامل‌های انرژی دارد؟ گفت: از نظر کارشناسی عدد مشخص است که با داشتن بنزین لیتری هزار تومان و آنچه شرکت پالایش و پخش کسب می‌کند به دست می‌آورد. 

او با بیان اینکه برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۳۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع تامین می‌شود، اظهار داشت: اگر یارانه بخواهد ۲۵۰ هزار تومان باشد تقریبا باید قیمت حامل‌های انرژی شش برابر شود که این روی اقتصاد ملی اثر می‌گذارد و پول ملی را خراب می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: کسانی که می‌دانم بسیار باشرافت و با شخصیت هستند اما این حرف‌ها را بیان می‌کنند حداقل بگویند این یارانه ۲۵۰ هزار تومانی قرار است از چه جاهایی تامین شود و خوب است گفته‌هایی در جامعه منعکس نکنند که اشتباه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز