خبرگزاری کار ایران

قائم وزیر امور خارجه فنلاند در دیدار تخت‌روانچی:

مقامات اروپایی خواستار حفظ و اجرای کامل برجام هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۹۸۵

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به دعوت قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به هلسینکی سفر کرده است روز پنج شنبه با او دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، پیتر استانلود قائم وزیر امور خارجه فنلاند با اظهار رضایت از دیدار سال گذشته رئیس جمهور فنلاند از کشورمان که منجر به امضای چند سند و هموار شدن بستر برای همکاری‌های همه جانبه مخصوصا اقتصادی شده است، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد شکل گیری روابط قوی میان دو کشور بوده‌ایم. هیات‌هایی در سطوح و زمینه‌های مختلف میان دو کشور مبادله شده‌اند. اخیرا موافقت نامه همکاری‌های گمرکی به امضاء رسید و قرار است به زودی موافقت‌نامه حمل و نقل هوائی نهائی و آماده امضاء شود. فعالان اقتصادی و تجاری فنلاند همکاری با ایران را وجهه همت خود قرار داده اند.

او افزود: برجام  یک توافق چند جانبه است و باید مورد احترام و رعایت همه طرفها قرار گیرد. مقامات اروپائی نشان داده اند که خواستار حفظ و اجرای کامل برجام هستند. فنلاند از گسترش همکاری‌ها و تعاملات میان ایران و اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

در ادامه تخت روانچی با تاکید بر لزوم انجام رایزنی ها و ارزیابی های مستمر و مرتب پیرامون موضوعات متحول اعم از دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، اعلام داشت: سفر رئیس جمهور فنلاند به ایران موفقیت آمیز بود و نتایج مثبت زیادی بدنبال داشته است. برای تعاملات پارلمانی و روابط مردم _ مردم که می‌توانند در تسهیل و تسریع سایر همکاری‌ها بویژه اقتصادی بسیار موثر باشند اهمیت زیادی قائل هستیم. امیدواریم در آینده شاهد تبادل هیات‌های بیشتر اعم از سیاسی، پارلمانی و اقتصادی در سطوح بالا باشیم.

طرفین در این ملاقات ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصا سوریه، عراق، یمن و افغانستان، بر ضرورت دستیابی به راه‌حل‌های مشترک سیاسی و دیپلماتیک، پرهیز از اقدامات یک‌جانبه و ارائه کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

تخت روانچی در ادامه حضور در هلسینکی قرار است با مسئولان اقتصادی، تجاری، بانکی و مالی دیدار و گفتگو داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز