خبرگزاری کار ایران

مجید تخت‌روانچی:

ایران آماده همکار‌ی‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۸۶۳

معاون وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست و آماده همکار‌ی‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت یوآننا ورونتسکا، معاون وزارت امور خارجه لهستان و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به ورشو سفر کرد، روز گذشته با وی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

ورونتسکا در این دیدار ضمن اظهار رضایت از عملکرد روابط دو کشور طی سال‌های اخیر و امیدواری به توسعه و ارتقای مناسبات در آینده، اعلام کرد: روابط ایران و لهستان بیش از 500 سال قدمت دارد و همواره دوستانه بوده است. لهستانی‌ها از ایران بخاطر پناه دادن و پذیرایی از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم خاطره و تصویر مثبت و خوبی دارند. 

معاون وزیر خارجه لهستان با بیان اینکه برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات همه جانبه با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر شاهد پویایی و تبادل هیأت‌ها در سطوح و زمینه‌های مختلف بوده‌ایم.

ورونتسکا عنوان کرد: برای برجام که گشایش بزرگی را در راستای ازسرگیری و گسترش همکاری‌ها فراهم کرده است، اهمیت زیادی قائلیم و شرکت‌های لهستانی مشتاق به همکاری با ایران هستند.

او تاکید کرد: در راستای تسهیل و پیشبرد بهتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری، اقدام به تاسیس دفتر تجاری در تهران کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه لهستان با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای ایجاد و گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی، نفت و گاز، مواد غذایی، پزشکی هسته‌ای، انرژی سبز، زیست محیطی، حمل و نقل دریایی، کشتی سازی، علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و فرهنگی برخوردار هستند، گفت: برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور مورد تشویق و حمایت ماست.

او با حمایت از ارائه تسهیلات بانکی و مالی برای فعالیت شرکت‌ها گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی می‌تواند در جهت گسترش روابط موثر باشد.

مجید تخت‌روانچی هم با ‌اشاره به روابط خوب دو کشور اظهار داشت: ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست و آماده همکار‌ی‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است. طی سال‌های اخیر، شاهد افزایش تبادل هیأت‌ها اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بین دو کشور بوده‌ایم و بعد از برجام، شرایط برای همکاری بیشتر و جدی‌تر شده است.

در این ملاقات طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصا بحران سوریه و یمن، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها جهت یافتن راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک و ارائه کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه حضور در ورشو، با معاونان مجلس نمایندگان و مجلس سنای لهستان نیز ملاقات کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز