خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در پاسخ به ایلنا:

میزان تحویل مسکن مهر با دولت قبل قابل مقایسه نیست/ سطح مردم بالاتر از آن است که در مسابقه بالابردن یارانه رییس‌جمهور انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۷۸۴

رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: سطح آگاهی‌های مردم بالاتر از این است که یک کاندیدا بگوید من ۲۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهم و یکی بگوید من ۳۰۰ هزار تومان می‌دهم و فرد دیگری یک سخن و مبلغ دیگری را بگویند و مردم در یک مسابقه رئیس جمهورشان را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم رونمایی از سایت‌های رسمی ستاد انتخابات حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برخی از افراد اعلام کرده‌اند که در صورت رئیس جمهور شدن یارانه ۲۵۰ هزار تومانی به مردم پرداخت خواهند کرد. با توجه به سوابق اجرایی در سال‌های گذشته فکر می‌کنید چقدر این شعار عملیاتی است وهدف از طرح این شعارها را چه می‌دانید؟ گفت: در دوره‌ای ممکن است که این شعارها تاثیرگذار بوده باشد؛ اینکه یک کاندیدا از پشت تریبون بگوید برج ایفل را به مرکز این شهرستان منتقل می‌کنم، طرح این ادعا ممکن است اثرگذار و موجب عوام‌فریبی باشد.

او ادامه داد: امروزه سطح آگاهی‌های مردم بالاتر از این است که یک کاندیدا بگوید من ۲۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهم و یکی بگوید من ۳۰۰ هزار تومان می‌دهم و فرد دیگری یک سخن و مبلغ دیگری را بگویند و مردم در یک مسابقه رئیس جمهورشان را انتخاب کنند.

رییس ستاد روحانی با بیان اینکه مردم به عملکرد افراد نگاه می‌کنند و براساس عملکرد افراد رای می‌دهند، اظهار داشت: دولت یازدهم وقتی بر سرکار آمد، با ۴۲ هزار میلیارد تومانی که به فقیر و غنی پرداخت می‌شد، مواجه بود ولی پرداخت آن را به عنوان یک وظیفه و تکیلف که توسط دولت دولت قبلی آغاز شده بود، با یک بررسی جامع ادامه داد. اگر ما در زمینه مسکن مهر انتقاداتی داشته‌ایم اما میزان تحویل مسکن مهر در دولت آقای روحانی با دولت قبل قابل مقایسه نیست.

شریعتمداری ادامه داد: همچنین دولت یازدهم با تامین زیرساخت و امکانات مورد نیاز مسکن مهر را در اختیار افراد قرار دادیم ولی تحویل‌هایی که در گذشته صورت می‌گرفت، بدون این زیرساخت‌ها و امکانات بود.

او با بیان اینکه خدمات این دولت در همه عرصه‌ها بیانگر توانمندی‌هایش در ادامه راه است، تصریح کرد: همه کاندیداها باید خدمات و سوابق خود را بیان کنند و بگویند برای مردم ایران چه کرده‌اند؛ آنگاه مردم با مقایسه این سوابق و خدمات و آنچه می‌توانند انجام دهند، انتخابشان را بیان می‌کنند.

معاون سابق اجرایی رئیس جمهور درباره دستاوردهای برجام خاطرنشان کرد: تصورم این است که در زمینه آثار توافق هسته‌ای امروز نیز دستاوردهای آن را به صورت ملموس و قابل ملاحظه‌ای در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم. تمام محدودیت‌هایی که براساس قطعنامه‌‌های قبلی شورای امنیت علیه ملت ایران ایجاد شده بود، با قطعنامه‌ای دیگری – که توسط همان مرجع صادر شد – را از بین بردیم.

شریعتمداری با بیان اینکه ایران در پای میز مذاکره موفق شد حقانیت خود را اثبات کند، ابراز داشت: دولت توانست این اعتماد در میان همه کشورهای دنیا ایجاد کند که قصد جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فعالیت‌های هسته‌ای خود، استفاده صلح‌آمیز از این فناوری برای رشد و تعالی ملت ایران استفاده کند و نه استفاده جنگ‌افروزانه.

او افزود: ما توانستیم این تابوی بزرگ را شکنیم و این شرایط را ایجاد کنیم که ملت ایران نه با محدودیت برای فروش نفت مواجه باشد و نه محدودیتی برای دریافت یک نوع ارز روبه‌رو است. ملت ایران نه در بازارهای صادراتی خود با محدودیت روبه‌رو است و نه هیچ کشوری برای مراوده با ایران جریمه شده و مورد مواخذه قرار می‌گیرد. اکنون ایران برای ارتباطات با مجامع مختلف علمی محدودیتی ندارد و برای برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای دیگر نیز مشکلی ندارد.

رییس ستاد روحانی با بیان اینکه بزرگترین کشورهای دنیا علاقه‌مندی‌شان را به سرمایه‌گداری در عرصه‌های گوناگون در کشور ما اعلام کرده‌اند، عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا همین الان سرمایه‌گذاری‌هایشان را در ایران آغاز کرده‌اند. روابط بانکی ایران که با دنیا مضمحل شده بود و امکان انتقال حواله بانکی و صدور یک اعتبار اسنادی وجود نداشت، با کشورهای مختلف برقرار شده است و این تعداد به کشورهای قابل ملاحظه‌ای ارتقا یافته و حدود ۶۰۰ رابطه کارگزاری میان بانک‌ها ایجاد شده است. همه این مسائل نشان می‌دهد به اهداف مذاکرات هسته‌ای برجام رسیده و موفق بوده‌ایم اما برای استفاده از این موفقیت بزرگ، نیازمند قدم‌های بیشتر و بزرگتری هستیم.

شریعتمداری در پاسخ به این سوالی درباره اینکه رقبای روحانی در انتخابات می‌گویند که رئیس دولت تدبیر و امید تمامی تخم مرغ‌هایش را در سبد توافق هسته‌ای گذاشته است؟‌ بیان کرد: متاسفانه در عرصه‌ سیاست، بی‌انصافی یکی از اصول مسلم شده است. ما شاهد هستیم که خدمات دولت یازدهم در رسانه‌های همه‌گیر برای ایجاد امید در میان مردم و نه بیشتر از آن، بیان نمی‌شود. این اتفاق در دوره چهار ساله اخیر رخ نداد و خدمات دولت بیشتر از طریق عمل دولت تبلیغ و همچنین از طریق دوستان و گروه‌های همسو با دولت تشریح شد.

او با بیان اینکه دولت از تشریح و بیان خدماتش از سوی رسانه‌های بزرگ و فراگیر در کشور محروم بود، یادآور شد: به هیچ وجه فعالیت‌های دولت مختص به برجام نمی‌شود. طرح جامع سلامت یکی از اقدامات اساسی این دولت بوده است که ۸۵ هزار میلیارد تومان منابع را به خود اختصاص داد و امروز در اقصی نقاط کشور برای همه مردم مشکوف است که این طرح چه خدماتی را برای مردم به همراه داشته است. میزان پرداخت مردمی برای بهداشت و درمان از صد در صد به کمتر از چهل درصد کاهش یافته است. مردم برای انجام عمل زایمان به صورت رایگان در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. مردم در هنگام بستری شدن در بیمارستان‌ها، حدود شش درصد هزینه‌ها را در شهرها و کمتر از ۴ درصد را در روستاها را پرداخت می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی با بیان اینکه برای دیدن خدمات دولت نیازی به عینک هم نیست و می‌توان با چشم‌های غیرمسلح نیز آنها را دید، گفت: اگر ما می‌گوییم برجام، به این خاطر است که برجام موضوع بسیار مهمی است. برجام؛ برداشتن محدودیت‌های مختلف در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و احتماعی و... است. گازرسانی روستایی به ۹ هزار و ۳۰۰ روستای کشور کار بی‌سابقه‌ای است چون از زمان هوخشتره تا قبل از دولت آقای روحانی تنها ۱۴ هزار روستا از گاز بهره‌مند بود ولی این دولت به تنهایی ۹ هزار و ۳۰۰ روستا را گازرسانی کرد. آیا این مسئله جزو خدمات این دولت نیست؟

شریعتمداری اضافه کرد: آیا ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی در سطح کشور از خدمات این دولت نیست؟ این مجتمع‌ها موجب شدند بالغ بر چهار میلیون نفر و حدود ۲۵۰۰ هزار روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شوند. آیا استفاده از شبکه اینترنت در ۲۳ هزار روستای کشور و ارتباطات روستاها با دنیا از خدمات این دولت نیست؟ آیا خرید ۱۵ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان در یکسال در مقایسه با ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۱ که یک رشد ۱۶ برابری را نشان می‌دهد, از خدمات این دولت نیست؟ آیا تمهید مقدماتی که موجب شود بجای واردات گندم، به صادرکننده این محصول استراتژیک تبدیل شویم، از خدمات این دولت نیست؟

او با بیان اینکه آیا انتقال رشد منفی کشور به صفر و سپس مثبت کردن تراز اقتصادی جزو خدمات این دولت نیست؟‌ اظهار داشت: ما در عرصه‌های گوناگون اقتصادی در رکورد کامل بسر می‌بردیم اما امروز در بخش‌های قابل ملاحظه‌ای از این رکود خارج شده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز