خبرگزاری کار ایران

سنایی:

ایران و روسیه در صلح و ثبات منطقه نقش قابل توجهی ایفا کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۸۷۶

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که ایران و روسیه با درک خطرات و تهدیدهای ناشی از گسترش شبکه‌های تروریستی در سطح منطقه و جهان، طی سال‌های اخیر همکاری‌های خود را افزایش داده و در گسترش صلح و ثبات منطقه‌ای نقش قابل توجی ایفا کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور مقامات دولتی و نظامی روسیه، سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مختلف در مسکو برگزار شد، با اشاره به نقش انکارناپذیر ارتش و نیروهای مسلح در همه کشورها در جهت تامین امنیت و برقراری ثبات، یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران ارتش و سایر قوای نظامی جایگاه رفیعی دارند و دولت و ملت به آنها افتخار می‌کنند. 

نیروهای نظامی ایران توانستند جلوی توسعه‌طلبی صدام را بگیرند 

او همچنین با برشمردن نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بین عراق و ایران که ناشی از تجاوز رژیم صدام حسین بود، گفت: ارتش در این جنگ در پاسداری از تمامیت ارضی ایران نقش بالایی ایفا کرد و در کنار سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و بسیج توانستند جلوی توسعه‌طلبی صدام حسین را بگیرند و تجاوز او را دفع کنند. 

نیروهای مسلح ایران می‌توانند در برابر هرگونه تجاوزی ایستادگی کنند 

سفیر ایران در مسکو همچنین به رشد توانمندی‌های ارتش ایران پرداخت و گفت: امروز ارتش و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امکانات نظامی وسیعی در اختیار دارند و به وضعیتی رسیده‌اند که می‌توانند در برابر هرگونه تجاوزی ایستادگی کنند. 

اساس سیاست خارجی‌مان بر تعامل و دوستی با کشورها است

او در عین حال خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجه توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در حالی است که راهبرد اصولی و اساس سیاست خارجی کشورمان بر تعامل و دوستی با کشورها و تلاش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان است و هرگز در صدد ایجاد جنگ با کشورها نبوده‌ایم. 

ایران و روسیه در صلح و ثبات منطقه نقش قابل توجهی ایفا کرده‌اند

سنایی در ادامه یکی از ماموریت‌های مهم ارتش و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مقابله با گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایان برشمرد و با اشاره به اوضاع امنیت منطقه و جهان خصوصا وضعیت سوریه، عراق و افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با درک خطرات و تهدیدهای ناشی از گسترش شبکه‌های تروریستی در سطح منطقه و جهان، طی سال‌های اخیر همکاری‌های خود را افزایش داده‌اند و در گسترش صلح و ثبات منطقه‌ای نقش قابل توجی ایفا کرده‌اند. 

مقابله با تروریسم مستلزم همکاری جدی منطقه‌ای و جهانی است

او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی مستلزم همکاری جدی منطقه‌ای و جهانی است. 

نیروهای مسلح ایران و روسیه ارتباطات مستمر و وسیعی دارند

سفیر ایران در مسکو با یادآوری فرآیند رو به رشد همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی ایران و روسیه عنوان کرد: نیروهای مسلح دو کشور ارتباطات مستمر و وسیعی دارند و دو طرف از داشتن چنین ارتباطاتی خرسند هستند. 

انتقال سامانه اس ۳۰۰ حاکی از اعتماد میان ایران و روسیه است

او یادآور شد: با امضای موافقتنامه همکاری‌های نظامی بین ایران و روسیه در سال ۲۰۱۵ چارچوب همکاری نظامی دو کشور مشخص و از آن پس اقدامات مهمی در روابط دفاعی - نظامی دوجانبه صورت‌گرفته که یکی از آنها تحویل سامانه‌های موشکی اس ۳۰۰ به جمهوری اسلامی ایران است. تحویل این سامانه‌های موشکی به ایران در واقع نشانه اعتماد متقابل دو کشور در عرصه همکاری‌های متقابل است. 

سفر اخیر روحانی به مسکو گامی در گسترش روابط همه‌جانبه ایران و روسیه بود

سنایی در پایان یادآورشد: در طول سه سال گذشته اقدامات متعددی برای گسترش روابط دو کشور در همه عرصه‌ها صورت گرفت که سفر اخیر رییس جمهور ایران به روسیه گام دیگری در گسترش روابط همه جانبه ایران و روسیه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز