خبرگزاری کار ایران

با حضور سفیر ایران؛

هفته فرهنگی ایران در هلند برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۶۲۸

هفته فرهنگی ایران در هلند در مرکز تجاری - فرهنگی ایران و هلند - INTCC واقع در شهر لیدر دورپ این کشور افتتاح گردید.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی، علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه و خانم لیلا درسن یانسن، شهردار لیدر دورپ به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند. همچنین تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی از کشورهای مختلف، از جمله عراق، بنگلادش و...، هنرمندان و فرهیختگان هلندی، ایرانیان (مقیم) هنرمند و علاقمند به هنر ایرانی و... نیز در این مراسم حضور داشتند.

خانم لیلا درسن یانسن، شهردار لیدر دورپ در این مراسم با تأکید بر نقش هنر و فرهنگ به عنوان پلی برای مرتبط کردن ملت‌ها به یکدیگر، مرکز تجاری - فرهنگی ایران و هلند و برنامه‌های هنری که در آن اجرا می‌شود را تقویت‌کننده این پل توصیف و ابراز امیدواری کرد که این گونه فعالیت‌های فرهنگی بتواند در نزدیک‌ترکردن هرچه بیشتر دو ملت ایران و هلند به یکدیگر مؤثر واقع شود.

همچنین تشکری تیمجانی، رئیس مرکز تجاری - فرهنگی ایران و هلند و هماهنگ‌کننده برنامه‌های این مناسبت فرهنگی از طرف بخش خصوصی، با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر و جایگاه آن در جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد اینگونه برنامه‌ها به نزدیکی بیشتر میان دو ملت ایران و هلند منجر گردد.

اضافه می‌شود برنامه‌های مختلف هفته فرهنگی ایران در هلند تا تاریخ 30 فروردین ماه 1396 در مرکز یاد شده ادامه خواهد داشت. اجرای زنده موسیقی‌های مختلف ایرانی از جمله موسیقی سنتی، مقامی و اقوام، نگارگری، معرق‌کاری، سفالگری خاتم‌کاری، قلم‌زنی، نساجی و... از جمله هنرها و برنامه‌هایی است که در جریان برگزاری هفته فرهنگی ایران در هلند به نمایش گذاشته شده یا به صورت زنده به اجرا درمی‌آید. حضور هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور به همراه هنر آنها از ویژگی‌های این مناسبت فرهنگی است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز