خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه خبر داد:

اهتمام ویژه سفارتخانه‌ها به سرعت‌بخشی در ارائه خدمات کنسولی

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۹۱۸

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه از اهتمام ویژه سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به سرعت‌بخشی در ارائه خدمات کنسولی از طریق راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه، در مراسم گردهمایی فرهیختگان و دانشجویان ایرانی مقیم هلند که به مناسبت شروع سال جدید برگزار شده بود، گفت: بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و از جمله بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه، آماده کمک و ارائه خدمات کنسولی سریع به ایرانیان و به ویژه دانشجویان و فرهیختگان ایرانی است.

او فرهیختگان را سفرای علمی میهن اسلامی در خارج از کشور خواند. 

سفیر ایران با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» ابراز امیدواری کرد که با مشارکت همه هموطنان از جمله ایرانیان خارج از کشور اهداف این نامگذاری محقق و در پایان سال گام‌های خوبی در جهت تولید و اشتغال برداشته شده باشد. 

جهانگیری روز ۱۲ فروردین که روز «جمهوری اسلامی» است را نمادی از تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و افزود: مردم در این روز نظام جمهوری اسلامی را بر پایه رای خود بنیان نهادند. 

سفیر ایران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری تاکید کرد: ایرانیان خارج از کشور نیز می‌توانند مانند سایر هموطنان با شرکت در این انتخابات، در انتخاب رئیس جمهوری اسلامی ایران مشارکت کنند و در هلند نیز محل اخذ آراء هموطنان پیش‌بینی شده است. 

جهانگیری اضافه کرد: وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اهتمام ویژه‌ای در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور دارند و یکی از راه‌های کمک به آنها، سرعت بخشی در ارائه خدمات کنسولی از طریق راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک مختلف بوده است.

او افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه نیز در این زمینه تلاش کرده تا زمان ارائه خدمات را به حداقل رسانده  و بتواند امور مربوط به ایرانیان و مراجعین را تسریع کند. 

سفیر ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه خدمات کنسولی در ظرف زمانی بین یک تا دو روز بسته به نوع درخواست افراد انجام می‌شود، تصریح کرد: از جمله خدمات جدید کنسولی در نمایندگی لاهه راه‌اندازی سامانه تعیین نوبت خدمات کنسولی، راه‌اندازی سیستم تلفن گویای شبانه‌روزی مجهز به امکانات پیغام‌گذاری و ارتباط مستقیم و بدون واسطه با کارشناس مربوطه کنسولی، اطلاع‌رسانی روزانه در مورد اطلاعیه‌های موردنظر و کلیه فرم‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی سفارت، راه‌اندازی سیستم خدمات پستی کنسولی، معرفی سامانه تاک به عنوان مهمترین کانال ارتباطی بین دانشجویان خارج از کشور با وزارت امور خارجه و دو وزارتخانه علوم و بهداشت برای ارائه خدمات بهتر دانشجویی، راه‌اندازی سامانه صدور روادید الکترونیک به منظور صدور یک روزه ویزا و کاهش بروکراسی اداری و امکان ارائه خدمات کنسولی گروهی در شهرهای مختلف هلند که تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی حضور دارند، است. 

در این مراسم همچنین قادر قربانی‌اصل، رایزن علمی و فناوری ایران و سرپرست دانشجویان در منطقه شنگن، بریتانیا و ایرلند نیز طی سخنانی با اشاره به رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران که در منطقه خاورمیانه اول است، خاطرنشان کرد: دانشجویان و فرهیختگان ایرانی مقیم اروپا داری ظرفیت‌های زیادی هستند و از قابلیت‌های آنها می‌توان استفاده کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز