خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در نشست خبری:

ثبت‌نام احمدی‌نژاد انگیزه‌ام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را بیشتر کرد/ ۳وزیر زن در کابینه‌ام خواهم داشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۹۵۶

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت:‌ تا چند روز قبل رغبتی برای حضور نداشتم ولی با حضور رئیس دولت دهم انگیزه من برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: خدا را شاکرم این توفیق را به من عنایت فرمود که یک بار دیگر خودم را در معرض رای و انتخاب مردم قرار دهم و در عرصه انتخابات حضور پیدا کنم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با ابراز امیدواری از اینکه شاهد انتخابات پر شور و با مشارکت گسترده مردم در ۲۹ اردیبهشت باشیم، گفت: اساسا هرچه میزان مشارکت و حضور مردم گسترده‌تر باشد ما در سطح روابط بین‌المللی و دیپلماسی بسیار موفق‌تر می‌توانیم عمل کنیم. لذا یکی از اهداف من برای حضور در عرصه انتخابات این است که بتوانم به اندازه ظرفیتی که بنده و دوستانم دارند، در عرصه مشارکت مردم تلاش کنیم.

او با بیان اینکه اولین اصلاح‌طلبی هستم که در عرصه انتخابات شرکت می‌کنم، گفت:‌ این مسئله باعث شده که در عرصه انتخابات به تبیین هر چه بیشتر گفتمان اصلاح طلبی تلاش کنم. چون گفتمان دولت یازدهم گفتمان اصلاح طلبانه نیست و دوستان دولت خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانند و رییس دولت بارها این مسئله را مطرح کرده است

نماینده مردم تهران درباره سومین هدف خود برای شرکت در انتخابات گفت:‌ ان شاءالله به مردم سالاری به مفهوم واقعی کلمه در عرصه‌های مختلف کمک کنیم به خصوص در بحث تحزب در کشور.  بنده مثل مانند احزاب فتوا دهنده درون حزب ندارم که بگوییم تکلیف شرعی دارم اما در کنگره حزب ما و دفتر سیاسی و شورای مرکزی چندین حلسه داشتند تا بنده را برای حضور در این عرصه مجاب کنند. شاید تا چند روز قبل رغبتی برای حضور نداشتم ولی با حضور رئیس دولت دهم انگیزه من برای حضور در انتخابات بیشتر شد.

کواکبیان یادآور شد: ما خانه‌نشینی و بحث‌های تعیین معاون اول و وزیر اطلاعات و... سرپچی از رهبری را شاهد بودیم ولی برخی ما را بی‌بصیرت می‌دانستند و خود را انتهای بصیرت می‌دانستند. کما آنکه برخی مخالفت با ایشان را مخالفت با خدا می‌دانستند و آخر لیوان ایشان را برای تبرک می‌نوشیدند.

او درباره دیگر هدف خود از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: درست است که دولت یازدهم برنامه محور است ولی در طول نگارش برنامه ششم متوجه شدیم که کشور با ۳۰ درصد عمل می شود و ۷۰ درصد برنام‌ها اجرایی نمی‌شوند. من می‌خواهم همه برنامه‌ها را اجرا کنم لذا برنامه محوری یکی از اهدافم در کاندیداتوری است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تقویت امید مردم به کشور را از دیگر اهداف دیگر نامزدی خود مطرح کرد و افزود: برای آینده‌ای شکوفا و پیشرفته براساس برنامه ۲۰ ساله کشور وارد عرصه انتخابات شدم. نام دولت من دولت اخلاق است. این مسئله را در گذشته هم گفته ام و علامت اختصاری اخلاق این است که "الف؛ اقتصاد، خ؛ خدمت به مردم، لام؛ لیاقت‌سالاری، الف؛ اعتمادسازی و بازسازی اعتماد عمومی و ق؛ یعنی قانون مداری.

او گفت:‌ ریشه حوادث ۸۸ در بداخلاقی بود. اگر معیار اساسی ما اخلاق باشد بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

کواکبیان با بیان اینکه ۵۰ برنامه‌ برای مدیریت کشور دارم ادامه داد:‌ ۴۰ درصد از این ۵۰ برنامه،اقتصادی و برای مبارزه با فساد و ایجاد اشتغال است. ۱۶ درصد از برنامه سیاسی، امنیتی و حزبی و ۱۰ درصد برای وضعیت بین المللی و دیپلماسی، ۶ درصد برای تحول اداری و ۲۴ درصد فرهنگی است. حدود ۴ درصد هم اعتمادسازی است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود:‌در دولت اخلاق ما وزیر بالای ۵۵ سال نخواهیم داشت و جوان گرایی یکی از معیارهای ما است. از سه خانم در کابینه به عنوان وزیر استفاده می‌کنیم. یکی از مهمترین برنامه‌هایم اصلاح قانون انتخابات است. در مجلس هشتم قانون انتخابات را تصویب کردیم. شورای نگهبان رد کرد. هشت سال است که در مجمع تشخیص خاک می خورد. چرا هیچ اقدامی نمی‌شود؟ حتی ما مجلسی ها آن مصوبه را پیگیری نکرده و دولت برای ارائه لایجه جامع انتخابات سهل انگاری کرده است. توجه کنید شورای نگهبان هم حداقل ۶ ماه پس از ابلاغ سیاست های رهبری وقت داشت. باید کسانی که وارد انتخابات ریاست جمهوری شود که ۱۰ حزب او را شناخته و ۱۰۰ نماینده ادوار او را به رسمیت شناخته یا حداقل ۱۵ هزار نفر امضا داشته باشد.

او افزود: مبارزه با فساد سیستماتیک اصلاحات فراگیر ایجاد اشتغال اقتدار برای ایرانیان و مدیریت انقلابی از برنامه های من است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا برای حضور در انتخابات با عارف و فراکسیون امید مشورت کرده‌اید، گفت: کاندیداتوری من ربطی به ائتلاف و فراکسیون امید ندارد. لیست امید برای مجلس بود.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه آیا کاندیدای پوششی خواهد بود، گفت:  قرار است پوششی نباشم. من خودم آمده ام و بنا دارم تا آخر بمانم. البته ممکن است به این نتیجه برسم که اقبالی به من وجود ندارد و در آن شرایط تصمیم مقتضی را خواهم گرفت. بنده با بسیاری از بزرگان مشورت کردم و آنها منعی برای حضور ما ندیدند. مگر می شود گفتمان اصولگرایی با هفت هشت کاندیدا بیاید و اصلاح طلبی یک نفر نماینده هم نداشته باشد؟ شورای نگهبان باید توجه داشته باشد. من شورای نگهبان را قبول دارم و به نظرش تمکین می کنم و حتما آنها در تصمیم شان خدا را در نظر می گیرند و برای آنها حتما مسائلی مانند اقبال مردم مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز