خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست مشترک با ولید معلم و لاوروف:

آمریکا رغبتی برای تحقیق درباره مسائل سوریه ندارد/ اصرار ایران برای تحقیق در مورد حمله شیمیایی به «خان شیخون»

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۹۵۲

وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه پس از نشست سه جانبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش ایلنا، وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه پس از نشست سه جانبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

محمدجواد ظریف در نشست خبری در مسکو در پاسخ به سوالی درباره مسائل سوریه گفت: ما به دنبال آن هستیم که درباره حوادث سوریه تحقیق شود.

وی با انتقاد از تحقیقاتی که دور از میدان حادثه انجام می‌شود تاکید کرد: ایران نیز گرفتار این مسائل بوده است و در دهه هشتاد نیز ما درخواست داشتیم تا درباره مساله سلاح‌های شیمیایی استفاده شده علیه ایران تحقیق شود.

وزیر امور خارجه ایران افزود: الان هم در سوریه شاهد استفاده از ملاک‌های دوگانه هستیم. بعد از اتفاقات ما بلافاصله از نهادهای بین‌المللی درخواست کردیم که درباره این اتفاقات تحقیق انجام شود اما آمریکا به جای تحقیق به سوریه حمله کرد و این نشان داد آمریکا رغبتی برای تحقیق درباره مسائل سوریه ندارد.

جواد ظریف تاکید کرد: ما همچنان اصرار داریم تحقیق انجام شود هم در‌باره حملات شیمیایی به خان شیخون و هم درباره حمله آمریکا به پایگاه شعیرات. آزمایشگاه‌ها می‌توانند این را بررسی کنند و مشخص شود مواد شیمیایی و مراکز استفاده شده و تولید کننده این مواد کجا بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: همین کشورهای غربی بودند که در گذشته به کشور عراق سلاح‌های شیمیایی دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز