خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

اقتصاد مقاومتی برای کشور یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۹۷۵

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اقتصاد مقاومتی برای کشور جمهوری اسلامی ایران یک الزام، یک ضرورت و یک نیاز قطعی نه برای زمان حال است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر فاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش علمی کاربردی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه خاتم برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی یک پاسخ به اداره بخش اقتصاد کشور در طول زمان و برای حال و آینده است. 

او با بیان اینکه ما در همین دوران بعد از پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران عملا دیدگاه‌های مختلف اقتصادی با رویکردهای مختلف را به نوعی به صورت کامل و ناقص به اجرا گذاشتیم و عمل کردیم، اظهار داشت:  برایند همه این اقدامات و برنامه‌های گذشته ما وضعیتی است که ما امروز در آن قرار داریم. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: همیشه این را به عنوان یک اصل می پذیریم که وضع موجود ما نتیجه مجموعه تصمیمات، اقدامات و برنامه‌های است که ما در گذشته زمان آنها را به اجرا گذاشته‌ایم؛ اگر این چنین نبود وضع موجود اصلا معنی نداشت. 

دهقان افزود: ما همیشه این اصل بعدی را نیز می‌پذیریم که وضع موجود نقطه عزیمتی است برای حرکت به سمت وضعیت مطلوبی که ما به دنبال آن هستیم. 

او اظهار داشت: ما اگر به دنبال تعامل و مبادله و نقش آفرینی هستیم باید دارای قدرتی باشیم که دیگران ما را پذیرا باشند. 

دهقان با بیان اینکه درون‌زا بودن اقتصاد به این معنا است داشته‌های ملی را بستر قدرت برای ایجاد رفاه و امنیت به فعالیت در بیاریم، تصریح کرد: دراین صورت است که صادرات و واردات معنا پیدا می‌کند. 

وزیر دفاع با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند بگوید فقط وارد کننده یا صادر کننده هستم، خاطرنشان کرد: درون‌زا و برون‌گرا بودن به این معناست که پایه‌های فرهنگی و اقتصادی را به‌گونه‌ای ترسیم کنیم که دیگران بر روی آن حساب باز کنند. 

او با تاکید بر اینکه دراین عرصه بی‌ثباتی امنیتی مهمترین عامل تاثیرگذار در آن خواهد بود، گفت: تغییر و تحولات آثار و پیامدهایی دارد که به دیگر مناطق نیز اثرگذار خواهد بود. 

وزیر دفاع تصریح کرد: در این بین جمهوری اسلامی ایران یک نظام مورد قبول هیچ یک از نظام‌های قدرت در جهان نبوده است زیرا یک نه مطلق به آنهاست و همیشه در معرض تهدید بوده است. 

دهقان عنوان کرد: آخرین موضوعی که دنیای استکبار بر روی آن متمرکز هستند و آن را رها نخواهند کرد، جنگ اقتصادی است و به هر بهانه‌ای از این طریق به دنبال ضربه زدن به نظام ما هستند و اینجاست که اقتصاد مقاومتی ایفای نقش خواهد کرد. 

او بیان داشت: درهر صورت پذیرش واقعیت‌های جامعه در واقع نقطه آغازین حرکت به سمت جلو است که باید آن را پذیرفت. 

وزیر دفاع گفت: امروزه باید عزم و اراده خود را در جهت بلند شدن برای یک هدف بزرگتر به‌کار بگیریم زیرا کشور با وجود جوانان با استعداد خود می‌تواند گام‌های بزرگی بردارد. 

دهقان با تاکید براینکه برای رسیدن به اهداف بلند و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه باید به صورت متمرکز عمل کرد، یادآور شد: باید با چشمی باز وارد عرصه کسب و کار شد و ببینیم که چه می‌خواهیم و برای چه می‌‌خواهیم که این مهم در نهایت موجب موفقیت خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز