خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در جمع خبرنگاران:

هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات نگرفته‌ام/ تلاش صداوسیما برای ناکارآمد جلوه دادن دولت

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۲۸۳

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه هنوز کاندیداها به طور کامل معرفی و مشخص نشده‌اند آنچه که بنده از بیرون مشاهده می‌کنم این است که تمام تلاش صداوسیما این است که دولت را ناکارآمد جلوه دهند که این کار درستی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: تا این لحظه هنوز تصمیمی در رابطه با کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته‌ام.

او در پاسخ به سوالی درباره عملکرد صداوسیما در پوشش انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: به نظر می‌رسد عملکرد صداوسیما در این رابطه منصفانه و صادقانه نیست و این در حالی است که انتظار ما از صداوسیما برخوردی منصفانه و بی‌طرف است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرفداری از یک جریان خاص و دعوت از گروهی از افراد که تمام تلاششان بزرگنمایی مشکلات و عیب‌های دولت است، از انصاف به دور است.

او تاکید کرد: هیچ دولت، مجلس و حتی هیچ فردی را پیدا نمی‌کنید که از انتقادات مبری باشد و عیبی نداشته باشد. اگر مجلس توانمند بود مشکلات مرتفع می‌شد و حاکمیت یا قوه قضاییه نیز همین‌طور.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این حساب اگر بخواهیم صرفاً عیب‌جویی کنیم، همه شریک هستیم بنابراین باید دست به دست هم داده و با استفاده از تعیین کارشناسی، علمی و منصفانه در راستای حل مشکلات اقدام کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز کاندیداها به طور کامل معرفی و مشخص نشده‌اند آنچه که بنده از بیرون مشاهده می‌کنم این است که تمام تلاش صداوسیما این است که دولت را ناکارآمد جلوه دهند که این کار درستی نیست.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد صداوسیما نسبت به دولت قبل یادآور شد: اگر بخواهیم به این شکل بحث کنیم، باید بگوییم در ادوار گذشته چگونه عمل شده است و این در حالی است که در دوره قبل گفتند هیچ چیزی نگویید و در حالی که اوایل دولت قبل تاکید می‌شد هنوز اول راه است در پایان دولت نیز می‌گفتند سوال نکنید و حرفی نزنید.

پزشکیان اعلام کرد: با این حساب نه در ابتدای دولت قبل پایشی وجود داشت و نه انتهای آن دولت سوالی مطرح می‌شد اما در حال حاضر از ابتدای دولت سوال مطرح می‌شود و در انتهای کار نیز پایش صورت می‌گیرد. البته در صورتی که پایش‌ها منصفانه باشد، ایرادی نیست اما اینکه دستاورد بزرگ دولت که می‌توانست تاریخ کشور را تغییر دهد، کوچک جلوه داده و دولت را ناکارآمد نشان دهیم، درست نیست.

پزشکیان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی که کمتر از ۵۰ روز به زمان انتخابات باقی مانده گفت که هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ است و در واکنش به این سوال که آیا تصمیم‌گیری در مدت زمان کوتاه باقی مانده در مورد مساله‌ای به این اهمیت ممکن خواهد بود، گفت: مشکل ما در کشور این است که متاسفانه افرادی که برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند یا گروه‌ها و سازمان‌هایی که پای کار آمد‌ه‌اند برنامه‌ریزی مشخصی ندارند. سوال این است که کدام یک از این افراد برنامه دارند.

او گفت: چرا باید پس از ۳۸ سال در وضعیتی باشیم که در حالی که تنها چند روز به برگزاری انتخابات باقی مانده اما تکلیف کاندیداها مشخص نباشد. این در حالی است که بسیاری از افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند نیز تجربه مدیریتی و علم اداره کشور را در اختیار ندارند و در چنین وضعیتی فکر می‌کنید مملکت به چه سمتی خواهد رفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد به عنوان کاندیدای پوششی روحانی وارد انتخابات شود، گفت: همواره سعی کردم خود را آنچنان که هستم نشان دهم نه آنچنان که دوست دارم باشم و همین که هستم، خواهم بود و تظاهر نخواهم کرد.

پزشکیان یادآور شد: به هر حال در این رابطه تحت فشار هستم اما هنوز تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده.

این نماینده مجلس شورای در واکنش به گفته یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کسانی که برای کاندیداتوری به شما فشار می‌آورند خیرخواه نیستند، گفت که شاید چنین باشد.

او اضافه کرد: به هر حال هنوز تصمیمی نگرفته‌ام که قرار باشد به نفع کسی کنار بکشم. با این حال اگر هدف از کاندیداتوری این افراد مشخص باشد و آنها تعهد بدهند که کاری که شروع کرده‌اند به خوبی ادامه خواهند داد قطعا کمک خواهیم کرد.

او گفت: این درست نیست که همدیگر را خراب کنیم و اگر هم نقد می کنیم، کارشناسانه، عالمانه و آگاهانه نقد کنیم. متاسفانه درحال حاضر صرفا یکدیگر را تخریب می کنیم و این درست نیست که بگوییم همه کسانی که آمدند مملکت را خراب کرده‌اند. پس چه کسی در این ۳۸ سال مملکت را درست کرده و اگر اعلام کنیم هیچ کاری نکرده‌ایم نیز خیلی بد خواهد بود.

نماینده اصلاح طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتما نواقصی وجود دارد اما با وحدت و هماهنگی و بحث‌های منطقی می‌توان بر این مشکلات فائق آمد؛ نه با دعواها، شایعه‌سازی‌ها، حذف کردن‌ها و تخریب کردن ها.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره ارزیابی عملکرد دولت و میزان شانس و اقبال روحانی در انتخابات پیش رو گفت: دولت دستاوردها و عیب‌هایی داشته و شاید من در مقاطعی بیشترین انتقادها را نسبت به عملکرد دولت بیان کرده ام و صداوسیما نیز خیلی اوقات به دفاع از یک جریان و در تخریب عملکرد گروهی دیگر اقداماتی کرده اما فکر می‌کنم اگر ما در مجلس و دیگران در دولت و قوه قضاییه دست به دست هم می‌دادیم، می‌توانستیم خیلی بهتر از این عمل کنیم.

او در عین حال تصریح کرد: با این همه امیدوارم روحانی بتواند در انتخابات موفق باشد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام کاندیداتوری رئیسی نیز گفت: به هر حال ایشان نیز کاندیدا هستند و می‌توانند تشریف بیاورند و هر تصمیمی که مردم بگیرند، همان خواهد شد. اگر هر کاندیدایی بتواند در مناظره ها مردم را قانع کنند، رای خواهد گرفت و اگر نتوانند، شکست خواهد خورد. امیدوارم مردم به کسی رای بدهند که صادق‌تر است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره سوابق اجرایی رئیسی اعلام کرد: همانطور که گفتم در کشور ما کمتر به برنامه‌ها توجه میشود. هم اکنون شاهد هستیم که ابتدا همه جمع شدند و حال سعی دارند یک به یک از تعداد کاندیداها کم کنند و این به معنای آن نیست که حزب این افراد را انتخاب کرده باشد. همه گفته اند تابع نظر جمع هستند اما هیچکدام برنامه ای برای اعمال تغییر اساسی در مملکت ندارند.

او گفت: اگر هنر داشته باشیم که بتوانیم قانون و برنامه‌ها را اجرا کنیم، شاید از این بحران خارج شویم. بسیجی بودن، جهادی بودن و این حرف ها تجربه گذشته را طلب می کند. چقدر این افراد در گذشته توانسته اند بسیجی وار یک بحران را در ارگان یا سازمانی بهبود ببخشند که حال می خواهند کشور را اداره کنند.

او گفت: کدام‌یک از این افراد در گذشته در قبال آن روند جهادی موفقیتی داشتند که حال میخواهتد کشور را نجات دهند و باید این موضوع را از آنها بپرسیم.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: به هر حال ما که تازه به میدان نیامده‌ایم و می‌توان به گذشته و سابقه ما رجوع کرد. چرا اینقدر بدگویی می‌کنند. این افراد تا به حال چه کرده‌اند که این انتقادها را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز