خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

برنامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای مدیریت شهری/ضعف در نظارت، به شهرها و شهروندان آسیب زد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۹۸۵

افشین حبیب‌زاده نامزد پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر تهران اعلام کرد لیست نهایی داوطلبان اصلاح طلب یک برنامه مشخص و واحد را ارائه خواهد داد که دارای بخش‌هایی مختص جامعه کارگری خواهد بود.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا‌ با اعلام این خبر و اشاره به اینکه اصلاح طلبان در این دوره هم با یک برنامه مشخص و کارشناسی شده در انتخابات شرکت می‌کنند، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برنامه‌ای را در دست تدوین دارد. این برنامه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و همه داوطلبانی که در لیست قرار می‌گیرند، تابع آن خواهند بود. این برنامه توسط کارشناسان مختلف بررسی شده است و سعی شده به تمام موضوعاتی که به نوعی در حیطه وظایف شورای شهر است،‌ پرداخته شود.‌ زمانی که لیست منتشر شود، این برنامه به صورت کامل در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

 این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که بزرگترین ضعف شورای شهر در دوره چهارم را چه می‌داند، تصریح کرد: عمده‌ترین نقطه ضعف شورا در این دوره موضوع نظارت بود،‌ در حقیقت این مشکل کوچکی نیست. هرچند در ارتباط با وظایف شورا کارشناسان نظرات مختلفی دارند، اما از نظر من وظیفه اصلی که برای شورا مشخص شده است، همان بحث نظارت بر عملکرد شهرداری است. وقتی شورای شهر  نتواند به مسئولیت‌های خود در حوزه نظارت به خوبی عمل کند، در حقیقت از بزرگترین وظیفه خود باز مانده است.

وی بحران اصلی شورای شهر تهران را از ابتدا تاکنون بحث نظارت دانست و  بر این موضوع تاکید کرد که انتخاب شهردار فقط بخشی از وظایف شورا است. اکثریت وظایف شورای شهر دارای ماهیت نظارتی هستند.

حبیب‌زاده ضرورت حل بحران نظارت را سرلوحه برنامه‌های دوره پنجم شورا دانست و افزود: در دوره آینده باید به صورت جدی و مشخص به این مسائل پرداخته شود. مسائل موجود در آیین‌نامه‌های شورا و یا شرح وظایف شهردار باید برطرف شده و از نو بازنویسی شود. اگر از لحاظ قانونی مشکلی وجود دارد، شورای عالی استان‌ها می‌تواند در این زمینه ورود کند،‌ با فراکسیون‌های مختلف در مجلس گفت‌وگو صورت گیرد و یا از دولت خواسته شود لایحه‌ای ارائه دهد. در هر صورت موضوع نظارت بر شورای شهر به واسطه ضعفی که در طول این سال‌ها داشته است حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

‌این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار  با اشاره به این که  در حوزه‌های کارگری نیز برنامه‌های مشخصی برای ارائه موجود است که مختص جامعه کارگری خواهد بود، اذعان کرد: اکثریت شورا چه در دست اصولگرا‌ها باشد و یا در دست اصلاح‌طلبان،‌ قطعا گروه اقلیت نیز می‌تواند وظایف نظارتی خود را برعهده گیرد، اما باز هم مطمئنا  نظارت موثر در اختیار اکثریت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز