خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

ساخت دو نیروگاه هزار مگاواتی هسته‌ای با مشارکت روسیه/ بهره‌برداری از پروژه‌ها در دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۷۸۵

وزیر نیرو گفت: دو نیروگاه هزار مگاواتی هسته‌ای و یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در استان هرمزگان و نزدیک خلیج فارس با مشارکت روسیه ساخته می‌شود.

حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که در سفر رییس‌جمهور به روسیه چه مباحثی در خصوص توسعه نیروگاه‌ها صورت گرفت؟ گفت: در ارتباط با روسیه ما دو پروژه فعال داریم یکی پروژه‌ای است که سازمان انرژی اتمی با کشور روسیه دارد و طی آن قرار است دو نیروگاه هزار مگاواتی هسته‌ای ساخته شود. یک پروژه فعال هم بین وزارت نیرو و مسکو برای ساختن یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در استان هرمزگان و نزدیک خلیج فارس وجود دارد.

او افزود: در سفر به روسیه در این مورد صحبت شد و ترتیبات اجرایی آن تا حدودی صورت گرفت البته من از روند کارهای مربوط به توافق سازمان انرژی اتمی با روسیه اطلاعی ندارم اما در رابطه با نیروگاه هرمزگان کلنگ‌زنی صورت گرفته است و مقدمات اجرای کار فراهم شده است که انشاالله به زودی کار را آغاز می‌کنیم.

وزیر نیرو گفت: کار اجرایی این نیروگاه قطعاً پیش از پایان دولت یازدهم آغاز می‌شود اما پایان آن احتمالاً در دولت دوازدهم خواهد بود.

چیت‌چیان در پاسخ به این سوال که وزارت نیرو چه برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب و برق در سال جاری دارد گفت: مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ قیمت آب و برق تغییری نخواهد کرد.

او در خصوص اینکه بارندگی‌های اواخر سال گذشته و اوایل امسال چه تاثیری در ذخایر سدها داشته است گفت: خوشبختانه دراین ایام شاهد بارش‌های بسیار خوبی بودیم. تقریباً می‌توان گفت ما در شرایطی بالاتر از نرمال قرارداریم و امیدواریم این روند تا پایان سال آبی و حتی سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز