خبرگزاری کار ایران

ابتکار در جمع خبرنگاران:

اجلاس سازمان ملل درباره گردوغبار امسال در ایران برگزار می‌شود/ مکاتبه با مسئولان ترکیه درباره احداث سد‌های ساخته‌ شده در آن کشور

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۲۰

معاون رییس جمهور از برگزاری اجلاس سازمان ملل با موضوع گردوغبار در ایران خبرداد و گفت: ما توانستیم مساله گرد غبار را در سطح بین‌المللی مطرح کنیم و این موضوع تبدیل به یک مساله در سازمان ملل شده است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: انتظار داشتیم در بحث معاینه فنی، مجلس با دوسال که پیشنهاد دولت بود موافقت کند ما توضیحات لازم را دادیم اما نظر مجلس همان چهار سال بود.خیلی مهم است که لایحه هوای پاک در حال گذراندن مراحل تصویب در مجلس است.

او خاطر نشان کرد:  امروز ماده ۸ که مربوط به خودروهای فرسوده بود تصویب شد. تصویب این ماده کمک می‌کند که با همکاری بیمه و با تسهیلات آن، خودرو فرسوده از رده خارج شود و بار آلایندگی ما کم و راه‌های ما از نظر ایمنی امن‌تر شوند. بحث معاینه فنی فقط مربوط به آلودگی هوا نیست و در آن به ایمنی خودرو ها هم توجه شده است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد مشکل ریزگرد‌ها وتاثیر سد‌های احداثی توسط  ترکیه گفت: از دوسال قبل پیش‌بینی و ارزیابی‌های خود را از تاثیرات این سد‌ها روی وضعیت تالاب‌ها رودخانه‌ها و خاک عراق ارایه دادیم. تذکرات لازم و نکاتی را که باید از طریق وزارت امور خارجه به دولت ترکیه منتقل شود را ارائه کرده‌ایم.

او افزود: در تماسی که با وزیر محیط زیست ترکیه و سفیر این کشور داشته‌ام در رابطه با این موضوعات یادآوری و تذکرات لازم را داده‌ایم. انشالله وزارت خارجه پیگیری لازم را داشته باشد.

ابتکار خاطر نشان کرد: اتفاق خوبی که در سال ۹۶ در ایران می‌افتد این است که اجلاس سازمان ملل با موضوع گرد و غبار در ایران برگزار می‌شود. ما توانستیم مساله گرد غبار را در سطح بین‌المللی مطرح کنیم و این موضوع تبدیل به یک مساله در سازمان ملل شده است. موضوع سد سازی‌های ترکیه می‌تواند در این اجلاس مطرح شود زیرا نه تنها ایران بلکه کل منطقه را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز