خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن:

مجبی‌نیا: درگیر کردن روند انتخابات با مسائل قضایی درست نیست/ لاریجانی: کمیسیون شوراها نظر شورای نگهبان را اخذ کند

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۳۷۳

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای میاندوآب نسبت به استفاده دوگانه از اصل ۱۵۶ قانون اساسی توسط شورای نگهبان، با ارجاع تبصره سه ماده ۱۶ طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران به کمیسیون شوراها از این کمیسیون خواست در جلسه‌ای مشترک با اعضای شورای نگهبان نظر این شورا در خصوص فراگیر شدن موارد مورد نظر این شورا به بحث گذاشته شود و تفکیک‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۱۰۰ و ۱۵۶ قانون اساسی اعلام کرد: درگیر کردن روند انتخابات با مسائل قضایی درست نیست و نباید از اصل ۱۵۶ توسط شورای نگهبان استفاده دوگانه شود.

او خطاب به شورای نگهبان گفت: آیا شورای نگهبان این روند را درخصوص انتخابات ریاست جمهوری و سایر انتخابات‌ها برای نامزدها در نظر دارد و آیا اصلاً چنین حقی برای نامزدها قائل است؟ این دوگانه‌ها چگونه قابل توجیه است؟!

لاریجانی در پاسخ به این تذکر نماینده اصولگرای میاندوآب گفت: نظر شورای نگهبان درخصوص «اطلاق یافتن» این مساله است که این مساله باید در جلسه‌ای با اعضای شورای نگهبان به بحث گذاشته شده و تفکیک‌های لازم انجام شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که اگر فردی را قوه قضائیه مجرم دانست آیا این مساله در روند رسیدگی به صلاحیت نامزد مورد نظر نباید تأثیرگذار باشد، گفت: در این مساله اشکال قانون اساسی وارد نیست اما خوب یا بد بودن حذف تبصره ۳ ماده ۱۶ طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران موضوع دیگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز