خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

برجام بی‌اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد/قضات مواظب باشند حق مظلومی در دادگاه زیرپا گذاشته نشود

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۶۶۸

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: قضات متوجه باشند که حق مظلومی در دادگاه زیرپا گذاشته نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه مساله نیکوکاری میان ضعفا و فقرا یکی از مسائل مهم شب عید نوروز است، گفت: باید دل مهربان نسبت به همه انسان‌ها داشته باشیم. امیرالمومنین (ع) می‌گفت همه انسان‌ها را دوست داشته باشید. ایشان می‌گوید افراد یا برادر دینی تو هستند یا انسان هستند. انسان‌ها را دوست داشته باشیم. حتی توصیه‌هایی به رعایت حقوق حیوانات شده است.

وای به حال حکومتی که اساسش ظلم و ستم باشد

او با بیان اینکه نقطه مقابل محبت ظلم است، اظهار داشت: وای به حال کسی که به مردم ظلم و ستم کند. وای به حال حکومتی که اساسش ظلم و ستم باشد. حکومت با کفر باقی می‌ماند ولی با ظلم نه. قضات متوجه باشند که حق مظلومی در دادگاه زیرپا گذاشته نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری دشمن‌شناسی را مساله‌ای محوری در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مواظب باشید که دشمنان شما را گول نزنند چون قرآن می‌گوید شیطان دشمن شماست.

برجام بی‌اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد

موحدی کرمانی با بیان اینکه برجام به عنوان یک تجربه، بی‌اعتمادی به امریکا را ثابت کرد، ابراز داشت: یک دفعه دیگر بد است. دیگر تجربه مجدد نکنیم. امریکا ثابت کرد دشمن ما است. مقام معظم رهبری هم گفتند دیپلمات‌های ما هم می‌گویند امریکا دشمن ماست. قرار بود تحریم‌ها پس از شش ماه برداشته شوند ولی به بهانه‌های امنیتی، منطقه‌ای و حقوق بشری و... به تحریم‌ها افزوده شد و ما را تحریم کردند.

او افزود: امریکا می‌گوید بیایید درخصوص مسائل دیگر و درباره مسائل منطقه‌ای با ما مذاکره کنید. کسی که پایبند به تعهدات و حرف‌هایش نیست چگونه می‌شود با او حرف زد.برای بیکاری خانمان سوز هرچه زودتر فکری کنید

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مساله اقتصاد مقاومتی از دیگر مسائل مهم کشور ما است، عنوان کرد: انتظار می‌رود موضوع اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل بیشتر رعایت شود. گویا مقام معظم رهبری جمله‌ای دارند مبنی بر اینکه ادامه وضعیت فعلی یعنی بیکاری. این دیگر ربطی به امریکا ندارد. برای این بیکاری خانمان‌سوز هرچه زودتر فکری کنید.

موحدی کرمانی ادامه داد: فایده سیمنارها و همایش‌ها در رفع فقر چیست؟ فقر و مسائل معیشتی مردم دغدغه عمیق رهبری و مجلس خبرگان رهبری است.

ارتباط میان مردم و دولتمردان باید سهل و آسان باشد

او با اشاره به مساله ارتباط میان دولتمردان و مردم بیان کرد: از عوامل وحدت میان دولت و ملت، محبت فیمابین است. ارتباط میان مردم و دولتمردان باید سهل و آسان باشد. مبادا میان دولت و مردم دیوار و حائلی باشد. البته زندگی تجملاتی و اشرفی‌گری صاحبان قدرت، آنها را از مردم جدا می‌کند و این فاجعه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: امام علی (ع) می‌گویند کارگزاران نظام باید زندگی در حد مستضعفان داشته باشند تا وضعیت مستضعفان را درک کنند. این کجا و زندگی تجملاتی و اشرفی‌گری کجا؟ بیایید از رهبر انقلاب ساده‌زیستی را یاد بگیریم.

 

زهی بی شرمی و بی‌حیایی!

موحدی کرمانی با بیان اینکه دزدان بین‌المللی اموال مردم را غارت می‌کنند و دم از هشدار می‌زنند، گفت: هشدار می‌دهند که غارت نشوید. به تعبیر رهبر انقلاب، آمریکا می‌خواهد همه چیز را بگیرد و همه چیز ندهد. وزیر خارجه انگلیس با کارنامه سیاه حقوق بشری‌اش خود را ارتقادهنده حقوق بشر در دنیا معرفی می‌کند. زهی بی شرمی و بی‌حیایی!

کودک‌کشی کار روزانه عربستان است

او با یادآوری سخنان عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان اظهار داشت: وزیر خارجه عربستان ایران را حامی اصلی تروریسم در دنیا می‌داند، در حالی که کشورش در یمن سیل خون راه انداخته و کودک‌کشی کار روزانه آنهاست. آنها چطور جواب می‌دهند؟

حمایت ایران از مظلوم است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمایت ایران از مظلوم است و قرآن هم می‌گوید به داد مظلومین برسید، تصریح کرد: الجبیر می‌گوید ایران درصدد نابودی عربستان است. واعجبا! می‌گوید چگونه می‌توان با کشوری که می‌خواهد ما را نابود کند، رابطه برقرار کنیم. او غافل از آن است که با ظلم و ستم فراوان‌تان کشورتان را نابود می‌کنید. این قرآن است که فریاد می‌زند و این آقایان را نصحیت می‌کند که دست از ظلم بردارید.

موحدی کرمانی اضافه کرد: این منحصر به عربستان نیست و مجامع بین‌المللی هم با سکوت در برابر فجایع میانمار، یمن، سوریه، عراق و... اعتبار خود را از دست داده‌اند.

باید به اعتلای کشورمان را بیندیشیم

او با اشاره به بیانات رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: باید به اعتلای کشورمان را بیندیشیم. رهبر انقلاب فرمودند این کار با چهار معیار است: ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاومتی و حفظ عزت ملی. ایرانی که در دوران دیکتاتوری پهلوی ذلیل امریکا و قدرت‌های سلطه‌گر بود، امروز به برکت عمل به این چهار عنصر به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

دنیا با دیدن صحنه‌های چهارشنبه سوری در رشد ما شک می‌کند

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درخصوص چهارشنبه سوری ابراز داشت: چهارشنبه سوری با همه خطراتش گذشت. هم تلفات داد، هم افرادی را مجروج کرد، هم چشم‌ها را کور کرد. نمی‌دانم تا کی باید شاهد این صحنه‌های دلخراش باشیم. ما را کشوری می‌شناسند که تمام توطئه‌های دشمن را کشف و خنثی کرده و بینی استعمار به خاک مالیدیم ولی دنیا این صحنه‌های جاهلانه را می‌بیند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه دنیا با دیدن این رفتارها و صحنه‌ها در رشد ما شک می‌کند، عنوان کرد: دنیایی که ما را رشید می‌خواند، با دیدین این صحنه در رشد ما شک می‌کند. مسئولان و نخبگان برای ریشه‌کن کردن این اقدامات جاهلانه باید کاری بکنند تا دیگر شاهد این صحنه‌های زشت نباشیم.

استفاده غلط از فضای مجازی خانواده‌ها را متلاشی کرده است

او با در رابطه با فضای مجازی بیان کرد: استفاده غلط از فضای مجازی موجب شده تا اعضای خانواده از هم جدا و خانواده‌ها متلاشی شود. زندگی زناشویی متزلزل شده و آمار طلاق افزایش یابد و عمود دین و انقلاب آسیب ببیند. چه شده است که در این باره رشدی دیده نمی‌شود؟ باید فضای مجازی را از معارف دینی و بصیرت‌های سیاسی و انقلابی پر کرد و هشدارها داده شود تا استفاده‌های غلط که بنیان‌های جامعه را نابود می‌کند، کاهش یابد.

باید در انتخابات به دنبال شناخت اصلح باشیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اندک اندک به روزهای انتخابات نزدیک می‌شویم، یادآور شد: روز انتخابات، روز بزرگ است که سرنوشت چهار سال آینده را رقم می‌زند. امانت را دست چه کسی بدهیم؟ باید به دنبال شناخت اصلح باشیم. عدم شناخت این امر بزرگ، مجازات بزرگی در قیامت به همراه دارد. باید معیارهای اصلح بودن را شناخت و براساس آن رای داد و ایران را آگاه کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز