خبرگزاری کار ایران

رضا نجفی:

حل معضل مواد مخدر در گرو تلاش‌های جامع چندجانبه مبتنی بر هم‌افزایی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۹۷

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی ملل متحد در وین گفت: حل معضل بزرگ و جهانی مواد مخدر در گرو تلاش‌های جامع چندجانبه مبتنی بر هم‌افزایی است.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی ملل متحد در وین صبح امروز دوشنبه در سخنانی به نمایندگی از سوی گروه ۷۷ و چین در شصتمین اجلاس سالیانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل، مسئولیت مشترک اعضای جامعه جهانی در قبال معضل مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: حل این معضل بزرگ و جهانی در گرو تلاش‌های جامع چندجانبه مبتنی بر هم‌افزایی است.

او تلاش‌های بعمل آمده توسط مقامات کشورهای در حال توسعه برای مقابله با معضل مواد مخدر در حوزه‌های انتظامی، بهداشت، قضایی، آموزشی و سایر عرصه‌های مرتبط را ستود و بر تعهد گروه ۷۷ و چین در ارتقای همه ابعاد مقابله با معضل جهانی مواد مخدر از جمله کاهش تقاضا، کاهش عرضه و ارتقای همکاری‌های بین منطقه‌ای و بین‌المللی در چارچوب اصول و اهداف منشور ملل متحد در ضمن احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و همچنین رعایت اصل عدم مداخله در امور کشورها تاکید کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه بر لزوم تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های شمال - جنوب، جنوب - جنوب و همکاری‌های سه جانبه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و خواستار تقویت بیشتر همکاری‌های بین‌المللی برای ارتقای رشد همه جانبه اقتصادی و ابتکارات حمایتی با هدف تحقق توسعه پایدار و ریشه کنی فقر بعنوان دو عنصر اساسی در توفیق اقدامات در حوزه مقابله با مواد مخدر شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از جامعه بین‌المللی خواست منابع کافی از جمله کمک‌های مالی، مساعدت‌های مربوط به ظرفیت سازی، انتقال فناوری و تجهیزات به کشورهای در حال توسعه را در دستورکار خود قرار دهند، تا این کشورها بتوانند ظرفیت‌های خود در عرصه مبارزه با مواد مخدر را به طرز موثری افزایش دهند.

نجفی بر لزوم تداوم کمک به کشورهای مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی ملل متحد در وین در پایان سخنان خود بر عزم گروه ۷۷ و چین مبنی بر مقابله با معضل جهانی مواد مخدر و تحقق جامعه عاری از مواد مخدر به گونه‌ای که همه انسان‌ها از زندگی توام با سلامتی، صلح و کرامت در پرتو امنیت و رفاه برخوردار شوند، تاکید کرد.

شصتمین اجلاس سالیانه کمیسیون مواد مخدر روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ در وین کار خود را آغاز کرد و تا روز جمعه ۲۷ اسفند۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت. در این اجلاس اسناد و قطعنامه‌های مربوط به مقابله با معضل جهانی مواد مخدر بررسی و مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز