خبرگزاری کار ایران

محبی‌نیا در تذکری مطرح کرد؛

انتقاد از رویکرد دوگانه هیات رییسه مجلس درمورد دو گزارش اقتصاد مقاومتی و تفحص شهرداری تهران / مطهری: اگر تخلفی شده باید بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۸۳۹

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس در اداره جلسات و اتخاذ رویکرد دوگانه ازسوی هیات رییسه مجلس تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ و مواد ۱۵۳ و ۲۰۱ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: متاسفانه امروز در مواردی بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس عمل نشد و تخلفاتی صورت گرفت.

نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد اول گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره اقتصاد مقاومتی ساعت چهار بعدازظهر روز گذشته در کازیوی نمایندگان قرار داده شد و در حالی که ۲۴ ساعت از زمان توزیع‌اش نگذشته بود، در مجلس قرائت شد. اما در مورد دستور دوم مجلس در خصوص تفحص از شهرداری تهران دقیقاً به‌خاطر اینکه ۲۴ ساعت از زمان توزیع‌اش نگذشته بود، از دستور کار خارج شد و این دوگانگی در اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس است.

محبی‌نیا همچنین نسبت به ارجاع طرح بیمه بیکاری به کمیسیون اجتماعی بدون رای‌گیری انتقاد کرد و گفت: این روال که در صورت نبود پیشنهادی نمایندگان مخالف و موافق، نباید درباره طرح حرف بزنند نیز محدودیتی است که حق نمایندگان را ضایع می‌کند بنابر این من خواستار اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس هستم و متعتقدم در مواردی هیات رییسه مجلس به این قوانین و آیین‌نامه داخلی مجلس کم‌لطفی می‌کند.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: گزارش‌ها باید ۲۴ ساعت قبل بین نمایندگان توزیع شود که من مطمئن نیستم این کار انجام شده و اگر تخلفی شده باید بررسی شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این‌که درخصوص ارجاع طرح بیمه بیکاری به کمیسیون اجتماعی هم قرار بود کمیسیون با دولت به تفاهم برسند که ایراد شورای نگهبان حل شود، خاطرنشان کرد: معتقدم، جای رأی‌گیری بود اما به نظر می‌رسد باتوجه به فضای عمومی مجلس، نمایندگان نیز به همین صورت رای می‌دادند و باتوجه به اینکه در نتیجه تفاوتی ایجاد نمی‌کرد، ارجاع آن بدون رای‌گیری هم چندان ایرادی نداشت.

او درمورد بخش دیگر تذکر محبی‌نیا در این رابطه که اگر در خصوص مصوبه‌ای پیشنهادی وجود ندارد، موافق و مخالف نمی‌توانند حرف بزنند، گفت: در این مورد یک بحث اختلافی است.

مطهری تصریح کرد: آیین‌نامه به گونه‌ای نوشته شده که وقتی پیشنهاد بود موافق و مخالف حرف بزنند و در واقع هدف این بوده که سرعتی به کار داده شود که می‌توان از آن دو گونه برداشت کرد و این موضوع باید در هیات رییسه مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز