خبرگزاری کار ایران

شهیدی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آرامش امروزمان در خاورمیانه را از شهدا داریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۱۱۲

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر امروز در جامعه‌ آرامش و آسایش داریم، آن‌چنان که مقام معظم رهبری به کرات فرمودند این آرامش را از شهدا داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن هفته شهید گفت: کنگره بین‌المللی جهان اسلام که دو روز پیش در مشهد آغاز شد، تا روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

او در سخنانی در تجلیل از مقام شهدا خاطرنشان کرد: مقام شهید تا آن حد متعالی است که اذن شفاعت که به پیامبران داده شده، به شهدا نیز داده شده و پیامبر اسلامی می‌فرمایند سه گروه اذن شفاعت دارند. گروه اول پیامبران، گروه دوم علما و گروه سوم شهدا.

معاون رییس‌جمهور یادآور شد: مقام شهید به‌قدری بالاست که اگر در معرکه و میدان جنگ به شهادت برسد، فقه و دین‌مان می‌گوید لازم به غسل نیست و می‌گوید باید در لباس خودش دفنش کنید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر این‌که خون پاک شهدا برای جامعه آرامش به همراه می‌آورد،‌ گفت: بنابراین با حضور شهدا است که عالم و متفکر می‌تواند بیاندیشد و برای جامعه نوآوری به همراه بیاورد.

او تصریح کرد: امروز اگر در جامعه‌مان آرامش و آسایش داریم و می‌بینیم در خاورمیانه در آرامش هستیم، آن‌چنان که مقام معظم رهبری به کرات فرمودند این آرامش را از شهدا داریم.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان این‌که استاد شهید مطهری مقام شهید را به شمع تشبیه کرده، یادآور شد: منطق شهید، منطق سوختن و روشن کردن است. منطق شهید، سوختن و زنده‌نگه‌داشتن جامعه بشری و معیار شهید زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: شهادت همان‌طور که رهبری فرمودند، مقصد برای سعادت و یک فرهنگ و سبک زندگی برای جامعه است. تلاش دیروز شهدا بود که امروز برای ما آرامش آورد و رشد و نمو و تعالی کشور ما صددرصد به برکت خون شهدا است.

او با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) مبنی بر این‌که امروز به برکت همین شهدا، ملت ما ملتی آبرومند است، گفت: با این حساب امام (ره) تاکید دارند که اگر کشوری به‌دنبال پیشرفت و حرکت است، باید راه شهادت را پیش بگیرد و مقام معظم رهبری نیز تاکید می‌فرمایند حیثیت و آرامش امروز ما از برکت خون شهدای عزیزمان است و امروز باید بکوشیم مسیر این شهدا را پی‌بگیریم.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز افتخار ملت و وظیفه ما این است که بتوانیم حرمت فولادمردان و شیرزنانی که جان و مال‌شان را در راه این انقلاب ایثار کردند، پی‌بگیریم.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به این‌که ۲۲ اسفند به‌عنوان روز شهید نام‌گذاری شده، خاطرنشان کرد که هر روز روز شهید است. یقییناً ما این فرهنگ شهادت،‌ مقاومت و ایثار را از کربلا آموخته‌ایم و باید راه امام حسین (ره) را ادامه دهیم که این امانت را به دست صاحب اصلی‌اش که حضرت امام زمان (عج) است، تحویل دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز