خبرگزاری کار ایران

عارف در کنگره انجمن اسلامی معلمان:

راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها نهایی شده است/ گام سوم را محکم‌تر برداریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۸۵۱

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه راهبرد این شورا برای انتخابات شوراها نهایی شده است، گفت: نتیجه انتخابات سال آینده باید استمرار مسیر سال ۹۲ باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف صبح امروز در پنجمین کنگره انجمن اسلامی معلمان با بیان اینکه فراکسیون امید در مورد جامعه معلمان برنامه دارد و سعی داریم تا پایان سال برنامه‌مان را در مورد معلمان اعلام کنیم گفت: یکی از جهت‌گیری‌های مهم این برنامه بحث منزلت و معیشت معلمان است.

رییس فراکسیون امید گفت: اخیرا در جلسه‌ای خدمت مدیران و اساتید برجسته دانشگاه تربیت معلم بودیم که امروز خوارزمی شده است. مطالبات هیات رییسه دانشگاه مطرح شد و ما یک خواسته از آنها داشتیم و آن اینکه به طور جدی مسایل معلم را مطرح کنند و به ما انتقال دهند. ما دنبال راه‌حل‌های کوتاه مدت نیستیم.

او ادامه داد: در طول تدوین برنامه ششم برای نمایندگان بسیار پیامک آمد. گله‌ای از این موضوع نداریم اما اکثر این پیام‌ها در مورد حقوق معلم ها بود. اگر جایگاه معلم آنجایی که همه ما معتقدم قرار بگیرد، باید مسایل آموزشی هم جزو مطالبات باشد.

عارف با بیان اینکه در برخی از این پیامک‌ها نیز پیشنهادهایی برای توجه به منزلت معلمان بود، اظهار کرد: این وظیفه ماست که به معیشت معلم رسیدگی کنیم اما معلم به عنوان قشر پیشرو باید دغدغه آموزش داشته باشد.

او با بیان اینکه با شناختی که از دکتر دانش آشتیانی دارم، امیدوارم به میدان آمده و کمک کند گفت : ما باید برنامه‌ای پایدار داشته باشیم که سلیقه‌ای نباشد. نباید برای پاداش عید معلم‌ها چندین ساعت وقت وزیر را بگیرند که آخر به نتیجه هم نرسد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: هدف باید این باشد که خانواده‌ها در انتخاب شغل، اولویت اول را به معلم بودن دهند. دانشگاه خوارزمی قول‌هایی به ما داده و ما می‌خواهیم معلم‌ها هم به میدان بیایند و کار چند جانبه انجام بدهند نه اینکه طرحی به مجلس بدهیم که چهار مشکل دیگر را برای جامعه معلمان اضافه کنیم. این از برنامه سوم دغدغه ما بوده است.

معاون اول دولت اصلاحات  با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های آن دولت وضعیت معلم‌ها بود، گفت:  شاید اگر این نگاه دراز مدت را دنبال می‌کردیم امروز نتایج بهتری می‌گرفتم. امروز نه تنها جامعه معلم‌ها این انتظار را از ما دارد بلکه خانواده‌ها نیز نگران بچه‌هایشان هستند. امیدوارم با هم در این مسیر گام برداریم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزار انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده اشاره کرد و گفت: ما در عمل نشان داده‌ایم که منابع ملی را بر منافع گروهی ترجیح می‌دهیم و در این راه مبنا را عقل و خرد گذاشتیم.

او با تاکید براینکه تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری نشان دهنده عقلانیت بود، اظهار کرد: تشکل‌های کوچک سیاسی حاضر نیستند زیر یک چتر کار کنند اما جریان اصلاحات ظرفیت خود را نشان داد و نتیجه آن در اسفند ۹۴ و در دو انتخابات مهم دیده شد. این گام دوم را باید در گام سوم محکم‌تر برداریم.

عارف با بیان اینکه شعار ما در دهه۹۰ آرامش و امید است، گفت: این ترجیح منافع ملی بر منافع گروهی است. برنامه ما حضور مردم پای صندوق است. ما با رعایت اخلاق، اصل رقابت را پذیرفته‌ایم و اعتقاد داریم فردای رقابت باید رفاقت کنیم. ما از حق خودمان گذشتیم و دست رفاقت را به سمت همه گروه‌های داخل کشور دراز کردیم. اکنون برخی از مشکلات ما اصلاح ‌شده و محور در جریان اصلاحات شورای عالی سیاست گذاری است.

او به اهمیت انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: این انتخابات از لحاظ جایگاه مردم در شوراها برای ما مهم است. از سوی دیگر تشکیل شوراها دستاورد دولت اصلاحات بوده و باید سعی کرد با انتخابات چهره‌های درد آشنا، جایگاه شوراها را ارتقا داد.

رییس شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌[لبان تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری هم برای ما مهم است و ما باید مسیر سال ۹۲ را ادامه دهیم. می‌دانیم دولت برآمده از حماسه ۹۲ با چه مشکلاتی روبه رو بود بنابراین با نگاه به دستاوردهای قبلی کمک کنید این مسیر ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: انتظار ما از معلمان عزیز به عنوان تاثیرگذارترین قشر این است که اگر مشکلاتی دارید که ما می‌دانیم دارید، باید از این مشکلات و مسایل با حرکت راهبردی عبور کرد و تلاش این باشد که نتیجه انتخابات، استمرار مسیر ۹۲ باشد.

عارف گفت: در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم در بحث شوراها و هم ریاست جمهوری بحث‌های مفصل داشتیم. راهبردهای ما در مورد انتخابات شوراها نهایی شده و در جلسه هفته بعد اعلام خواهد شد. قرار است سیاست‌گذاری متمرکز و اجرا غیرمتمرکز باشد.

او تاکید کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری در هیچ حوزه‌ای دخالت نمی‌کند مگر اینکه مساله‌ای بود به مرکز ارجاع داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز