خبرگزاری کار ایران

احمد خاتمی در جمع خبرنگاران:

مسئولان در عرصه پاسداری از ارزش‌های دینی و اسلامی سنگ‌تمام بگذارند/ جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها سر و ته یک کرباس هستند

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۷۷۵

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما از مشکلات مردم با تمام وجود در رنجیم و حداقل این است که در این اجلاس همراهی خود را با مردم اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌السلام والمسلمین سید احمد خاتمی در حاشیه مراسم اختتامیه مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره موضوع نظارت بر فضای مجازی و همچنین شبکه ملی اطلاعات  گفت:  تکمیل شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است به این دلیل که حتی در نظام‌هایی که خودشان آفریننده این فضا هستند آزادی کامل نیست و  از ضدارزش‌ها مراقبت می‌کنند.

او افزود: مسئولان ما در عرصه پاسداری از ارزش‌های دینی و اسلامی سنگ‌تمام بگذارند و می‌توانند این کار را انجام دهند. آنچنان که در کشورهای دیگر راهکار پیدا کردند. حرف ما این است که مسئولان ما می‌توانند در این عرصه پاسداری از دین اخلاق نظام اسلامی داشته باشند و با شبکه‌هایی که ماموریتشان مبارزه با ارزش‌هاست در حد توان مقابله کنند.

خاتمی در پاسخ به اینکه دغدغه خبرگان رهبری درباره معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی حول چه محورهایی است، گفت: همانطور که از قبل گفته شد حقیقت این است که ما از متن مردم هستیم و مشکلات مردم را مشاهده می‌کنیم و بزرگانی که در این اجلاس دو روزه شرکت کردند بسیاری از ائمه جمعه استان‌ها هستند و مردم به انها مراجعه می‌کنند و ما از مشکلات مردم با تمام وجود در رنجیم و حداقل این است که در این اجلاس همراهی خود را با مردم اعلام کردیم.

او در ادامه افزود: مجموعه خبرگان بر این عقیده است که مردم شایسته تقدیر هستند و بیش از ۳۸ سال پای مشکلات ایستاده‌اند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این مردم حقشان است که مشکلات زندگی‌شان را کمتر ببینند و ما قبول داریم که برخی از این مشکلات از ناحیه دشمنان صورت می‌گیرد و کسی منکر این موضوع نیست اما مردم انتظار دارند تدابیر شایسته از سوی مسئولان ببینند.

او افزود: منصفانه باید گفت که کارهایی صورت گرفته است و اینگونه نیست که اقدامی در این راستا انجام نشده باشد اما انتظار کار بیشتر است بویژه اینکه در آستانه انتخابات هستیم و از مسئولان انتظار می‌رود تا آخرین روز مسئولیت‌شان دغدغه اصلی آنها خدمت به مردم باشد.

خاتمی با اشاره به مساله انتخابات گفت: انتخابات مساله مردم است و مسئولان باید مساله اصلی‌شان معیشت و ساماندهی معیشت مردم باشد و انتخابات این مطالبات را تحت‌الشعاع قرار ندهد. خاتمی در رابطه با موضع‌گیری خبرگان رهبری درباره رجزخوانی دولت جدید آمریکا تصریح کرد: موضع‌گیرى خبرگان این است که  این مسائل جدید نیست و قبل از انتخابات گفتیم که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها سر و ته یک کرباس هستند و استراتژی آنها با یکدیگر تفاوتی ندارد و آن استراتژی مقابله با نظام اسلامی است.

او گفت: آنچه انتطار می‌رود این است که در مقابل رجزخوانی امریکا در همان سطح جواب داده شود و اگر رییس‌جمهور آمریکا رجزخوانی علیه مردم ما دارد در همان سطح جواب شود.

او تاکید کرد: ما انتظار واکنش متقابل در همان سطح را داریم.

خاتمی در رابطه با ارائه گزارش دولت درباره اقتصاد مقاومتی به خبرگان رهبری توصیح داد: معاون اول رییس جمهور جوابی برای اعضای هیات رییسه خبرگان فرستاد و ما هم آن را بین خبرگان توزیع کردیم و در این گزارش کارنامه‌ای را عرضه کرده بودند و در همین حد که معاون اول به این موضوع ورود کردند تشکر می‌کنیم.

خاتمی در پاسخ به اینکه آیا تدابیری اندیشیده شده تا فضای انتخابات به سمت دو قطبی شدن نرود، بیان کرد: انتظارى که اعضا خبرگان دارند این است فضای انتخابات بصورت صمیمی برگزار شود و معنای صمیمی برگزار شدن این نیست که رقابت نباشد ولی رقابتی از جنس جمهوری اسلامی صورت گیرد نه از جنس رقابتی که در انتخابات اخیر امریکا مشاهده کردیم. برای انخا ارزش‌های اخلاقی معنا ندارد.

او ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی معتقدیم رقابت و اختلاف سلیقه در انتخابات باید وجود داشته باشد اما اصول و ارزش‌ها و بنیان‌ها هم حفظ شود.

در پاسخ به اینکه مهمانی دولت در کرج بر روی انتخابات اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: مردم عملکردها را می‌بینند و بر اساس آن رای می‌دهند.

خاتمی گفت: بجای برخوردهای جناحی و باندی باید برخوردها منصفانه باشد و خوبی‌ها دیده شود و مورد تقدیر قرار گیرد و نقاط ضعف را منصفانه بیان کنند کشور نیاز به ارامش دارد و در شان نظام مردم سالار دینی این است که نقدها بازگو شود اما به دور از توهین و تخریب باشد مشکلات باید همراه با راه حل مطرح شود لذا بینش ما این است که یک کشور هستیم و جناح‌های سیاسی باورشان بشود که سوار یک کشتی هستیم و نباید این کشتی آسیب ببیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز