خبرگزاری کار ایران

امیری در جمع خبرنگاران:

لایحه حمایت از محیط‌بانان به زودی به مجلس ارائه می‌شود/ لایحه اشتغال روستایی و عشایری انتخاباتی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۱۴۲

معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال لایحه حمایت از محیط‌بانان به مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز لایحه دولت برای حمایت از محیط‌بانان مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه از طرف سازمان محیط زیست تهیه شده و در بخش‌های مختلف و کمیسیون‌‌های دولت مورد بررسی قرار گرفته که در جلسه هیات دولت به تصویب خواهد رسید و به زودی به مجلس ارائه می‌شود.

او افزود: با این لایحه، محیط‌بانان محترم در سراسر کشور از حمایت‌های لازم حقوقی برخوردار می‌شوند و انتظارمان این است مجلس هرچه زودتر این لایحه را به تصویب برساند. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در جهت ایجاد اشتغال در روستاها، عشایر و مناطق کمتر توسعه‌یافته مرزی اظهار داشت: این برداشت در دستورکار کمیسیون بودجه قرار گرفت و تصویب شد. امیدواریم هرچه زودتر بعد از بررسی بودجه سال 96 این لایحه که برای دولت از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و دولت هم از مجلس تقاضا کرده که در صحن مطرح شود. 

امیری ادامه داد: تصویب این لایحه می‌تواند تحول قابل توجهی در اشتغال روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه برخی این کار دولت را انتخاباتی قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: واقعیت اینطور نیست. تصویب این لایحه سابقه‌ای پیشین دارد. ما این لایحه را در اوایل ماه آذر تقدیم مجلس کردیم. بحث اشتغال روستایی موضوعی است که برای دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید به آن شکل انتخاباتی دهیم. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: ایجاد اشتغال روستایی و عشایری همواره دغدغه دولت بوده و در سنوات گذشته دولت تدبیر و امید مورد بررسی قرار گرفته است.

امیری یادآور شد: برنامه‌های پیگیری برای مناطق مرزی و توسعه پایدار اجرا و انجام شده و زمانبندی‌هایی نیز وجود داشته تا کارهای انجام شده و موافقت‌ها به پاییز امسال افتاد. امیدواریم مجلس هرچه زودتر این طرح را تصویب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز