خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

استعفای مشاور امنیت ملی ترامپ تاثیری در برنامه‌های پنتاگون ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۹۹۶

وزیر دفاع آمریکا هرگونه تاثیر منفی ناشی از استعفای مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا بر فعالیت‌های وزارت‌ دفاع را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «مدیا آی‌تی‌ای»، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در خصوص استعفای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که استعفای وی هیچ تاثیری بر برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا نخواهد داشت.

وی که قرار است فردا –پنج‌شنبه- برای شرکت در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به بروکسل سفر کند، در خصوص استعفای فلین اعلام کرد که این امر هیچ تاثیری در برنامه‌های پنتاگون نخواهد داشت.

وی در این خصوص تصریح کرد:« من وزیر دفاع ایالات متحده هستم و در خصوص استفاده از نیروهای نظامی آمریکا به رییس‌جمهور مشاوره‌ می‌دهم. استعفای فلین تاثیری بر فعالیت‌های پنتاگون نخواهد داشت و من برای شرکت در نشست وزرای دفاع ناتو عازم بروکسل خواهم شد».

وی همچنین قرار است پس از شرکت در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در کنفرانس امنیتی مونیخ نیز شرکت کند.

فلین در پی فشارهای وارده به دلیل افشای روابط پنهانی وی با روسیه و سفیر این کشور در واشنگتن و بحث و گفت‌وگو با سفیر روسیه در خصوص تحریم‌های وضع شده توسط «باراک اوباما» دو هفته پس از مراسم تحلیف ترامپ از سمت خود استعفا کرد.

فلین در زمان اوباما و با وضع تحریم علیه روسیه در دیدار سفیر مسکو در واشنگتن با دعوت وی به خویشتن‌داری گفته بود دولت ترامپ به موقع این تحریم‌ها را بررسی می‌کند.

دولت اوباما سی نفر از دیپلمات‌های روس را به دلیل دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از این کشور اخراج کرد که متقابلا رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مقابله به مثل نخواهد کرد.

این موضع‌گیری پوتین باعث پدید آمدن این گمان شد که مایکل فلین با مقام‌های روسیه تماس برقرار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز