خبرگزاری کار ایران

دفاع ترامپ از احیای روش شکنجه غرق مصنوعی

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۷۷

رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا اعلام کرد به کارگیری روش شکنجه «غرق مصنوعی» برای به دست آوردن اطلاعات کارساز است.

به گزارش ایلنا به نقل از ‌بی‌سی‌‌سی، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد برای به دست آوردن اطلاعات استفاده از روش شکنجه غرق مصنوعی و القای حالت خفگی موثر و کارساز است و با آتش به جنگ آتش باید رفت.

«دونالد ترامپ» در ادامه افزود در خصوص شیو‌ه‌های قانونی مقابله با افراط‌گرایی با «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع و « مایک پمپئو»، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مشورت می‌کند.

«لئون پانه‌تا» سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، عقب‌گرد در زمینه اعمال شکنجه را امری اشتباه تلقی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به جنایات تروریست‌ها و همچنین قتل مسیحیان توسط داعش، این امر را دستاویزی برای به کار گرفتن شیوه‌های شکنجه همچون غرق مصنوعی قرار داده است.

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر مشاوره مسئولان امنیتی آمریکا، استفاده از شکنجه برای به دست آوردن اطلاعات را امری موثر خواند.

وی پیشتر و در جریان مبارزات انتخاباتی از احتمال صدور دستور شکنجه و استفاده از روش غرق مصنوعی و حتی شیوه‌های سخت‌تر برای گرفتن اطلاعات از مظنونان خبر داده بود، ولی پس از آن و به گونه‌ای که گویا متوجه زیاده روی خود در این قضیه شده باشد ادامه داد به ارتش و نیروهای امنیتی دستوری نمی‌دهد که نقض کننده قوانین بین‌المللی باشد.

القای حس خفگی با آب، شیوه‌ای از بازجویی است که در آن ماموران شخص بازداشت شده را لخت کرده، به یک تخته چوب می‌بندند و با قرار دادن ارتفاع سر پایین تر از ارتفاع پا، پارچه‌ای بر سر و صورت او می‌بندند و با آب ریختن و خیس کردن پارچه امکان نفس کشیدن فرد بازداشتی را از بین می‌برند. بدین ترتیب فرد بازداشتی با هر نفس به جای تنفس هوا، آب وارد ریه خود می‌کند. این شیوه‌ای از شکنجه است که در آمریکا ممنوع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز