خبرگزاری کار ایران

امیر مهدیان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها:

اگر جانفشانی آتش‌نشانان نبود، ساختمان پلاسکو دو ساعت قبل از حادثه فرو می‌ریخت/ پوشیدن لباس آتش‌نشانی لیاقت می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۶۶۳

فرمانده جمعی از آتش‌نشانان حادثه پلاسکو به بیان جزییات حادثه پلاسکو از روز اول پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر مهدیان فرمانده جمعی از آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران  با تشکر از پیام تسلیت رهبری به مناسبت شهادت جمعی از آتش‌نشان عنوان کرد: از مردم هم متشکریم که ما را در این حادثه تنها نگذاشتند و با حضور خود در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خدمات خود ما را دلگرم کردند و ما را بیش از قبل به جان‌فشانی برای شهروندان عاشق‌تر کردند.

او افزود: از همه نهادهایی که به ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم. این حادثه‌ای نبود که آتش‌نشانی بتواند به تنهایی از پس آن برآید. ۱۶ شهید جوان و با تجربه را برای نجات جان مردم در این این حادثه تقدیم کردیم.

نماینده آتش‌نشان‌ها گفت: حوادث ادامه دارد و این شغل ما است. زمانی که به نیرو اعلام شد حریق ایجاد شده اولین نیرو دو دقیقه بعد به محل رسید و اطفای حریق را آغاز کرد. متاسفم که تعداد زیادی شهروند در طبقات ساختمان حضور داشتند و خارج نمی‌شدند.

او گفت: خود من در طبقات اول تا چهارم چند صد نفر را دیدم، اگر جانفشانی آتش‌نشانان نبود شاید دو ساعت قبل ساختمان فرو می‌ریخت. این هم برای ما دلگرمی است زمانی که طبقات بالا بودیم صدایی آمد و آوار یکی از طبقات روی برخی از پرسنل ریخت. بچه‌هایی که سالم بودند یک نفرشان هم از محیط خارج نمی‌شدند. بعد آوار دوم فروریخت در اینجا راه‌پله‌ای وجود نداشت که آتش‌نشانان ما از آن خارج شوند،  برای همین نردبان‌ها به سمت ساختمان آمد و همه را به خارج هدایت کردیم.

امیر مهدیان گفت: در مرحله آخر من و شهید امینی ماندیم او گفت من از سمت دیگری می‌روم به پنجره که رسیدم دیدم ساختمان در حال ریزش است. و خودم را به سبد بالابر آویزان کردم از اینکه زنده ماندم خوشحال نیستم. خاطرات واقعا تلخ است.

فرمانده جمعی از شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: عزیزان هم شهروندان و کسبه  و کسانی که انبارداری می‌کنند توجه کنند خیلی اماکن نا‌ایمن داریم. من شنیدم میلیاردها تومان آسیب به ساختمان پلاسکو رسید خواهش می‌کنیم یک درصد این  مبلغ را خرج ایمنی ساختمان‌ها کنید. ما از آتش‌نشان یک سال خدمت تا ۲۹ سال خدمت را تقدیم کردیم این آتش‌نشان ها هم خانواده داشتند. شنیدم بعد از این حادثه حضور مردم برای بیمه آتش‌سوزی به چندصد برابر رسیده لطفا برای ایمنی هم اقدام کنید و فرهنگ ایمنی خود را بالا ببریم.

او گفت: مسئولان محبت کردند برای ما سختی و زیان‌آوری شغل را تصویب کردند. من به عنوان یک مدیر، نیروهای جوان را استخدام می‌کنم اما تا به سن ۵۰ سال برسد که مشمول آن قانون شود ۳۰ سال خدمت کردند این قانون هیچ دستاوردی برای ما نداشته است. از مسئولان خواهش می‌کنم در مورد ورود امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی ما را یاری کنند.

فرمانده جمعی از آتش نشانان حادثه پلاسکو گفت: در صحنه تفحص قبل از اینکه نفرات خود را خارج کنم خودم از پاساژ کویتی‌ها چند شهروند عادی را بیرون آوردم.  چند روز کار کردیم. دیروز به یکی از شهدا برخوردم پای او گیر کرده بود هر کاری کردیم نتوانستیم آهن ‌ها را کنار بزنیم. زیر پای آتش‌نشان ایستادم و گفتم خواهش می‌کنم پای خود را به من بده و بیرون بیا، پای او را راحت بیرون آوردم. به همه خانواده‌های این عزیزان می‌گویم صبور باشید راه ما ادامه دارد این شغل ما است که ادامه دارد. همه می‌دانیم این شغل چه خطراتی دارد اما این شغل خدایی و ایثارگری است پوشیدن لباس آتش‌نشانی لیاقت می‌خواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز