خبرگزاری کار ایران

سیف در حاشیه جلسه دولت

برای تک نرخی شدن ارز به دو ماه وقت نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۳۰۸

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بازار ارز در روزهای اخیر از ثبات خوبی برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا، سیف در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت افزود: برنامه دولت برای تک نرخی کردن ارز همچنان ادامه دارد.

رئیس کل بانک مرکزی  همچنین از ایجاد سه بازار ارزی بین بانکی در کشور خبر داد.

سیف با اشاره به اینکه نرخ ارز به تدریج به دامنه باثبات تر حرکت می کند ، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است بازار بین بانکی کالاهای غیرنفتی ایجاد شود و ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی از این مسیر وارد بازار شود.

وی گفت : مسئولان این بازار بین بانکی، بانک ها هستند و بانک مرکزی نیز بر روند فعالیت این بازار نظارت دارد و چگونگی خرید و فروش نیز مدیریت می شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: دستورالعمل های ایجاد بازارهای خرید و فروش های خرد نیز تهیه شده و قرار است این بازار ، ارز مورد نیاز صرافی ها را تأمین کند.

سیف همچنین از تدوین دستورالعمل جداگانه ای برای مدیریت شبکه گسترده معاملات خرد ارز خبر داد و گفت: این بازار نیازمندی های خارج از ضوابط را تحت نظم و انضباط عملیاتی در می اورد.

وی درباره نرخ ارز محاسباتی قانون بودجه سال آینده افزود: نرخ ارزی که در قانون بودجه اعلام شده ، براوردی و نرخی که مبنای اقدامات در قانون است ۳۱۰۰ تومان یعنی نرخ مبادله ای است.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: یکسان سازی نرخ ارز از مهمترین اهداف دولت و البته مستلزم اجرای پیش نیازهایی است.

سیف گفت: یکی از مهم ترین پیش نیازها ، برقراری روابط کارگزاری مناسب و در حد نیاز است تا بانک مرکزی دسترسی سریعی داشته باشد و بتواند اهداف را اجرا کند.

وی افزود : برجام دستاوردهای زیادی در زمینه محدودیت بانکی داشته است و در حال حاضر حجم عمده تأمین مالی تجارت خارجی از شبکه بانکی انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکسان سازی نرخ ارز دور نیست و هدف و تأکید این است که انجام شود.

سیف افزود: مقدمات اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز در دست اجراست و به محض فراهم شدن زمینه های مناسب اجرا خواهد شد. برای تک نرخی شدن ارز به دو ماه وقت نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز