خبرگزاری کار ایران

معاون رییس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا:

آیت‌الله هاشمی در برابر نامهربانی‌ها صبوری و مقاومت پیشه کرد

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی با صبوری، بزرگواری، درایت و خردورزی از کنار نامهربانی‌ها عبور می‌کردند.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه بسیار بزرگی برای جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: ایشان عالمی آگاه، خردورز و سیاستمدار بسیار بزرگی بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور به بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و اظهارکرد: اعتقاد نسبت به اسلام، نظام و آرمان‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری،  هوش سرشار، داریت ویژه، صبوری و استقامت فوق العاده از ایشان یک عالم عاقل و سیاستمدار بسیار برجسته ایجاد کرده بود. این ویژگی‌های منحصر بفرد او را تبدیل به یک استوانه و یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی کرده بود. ایشان مصادق این روایت بود که اگر عالمی به رحمت خدا برود در اسلام ثلمه‌ای ایجاد می‌کند.

او با اشاره به برخی هجمه‌ها که در سال‌های اخیر علیه آیت‌الله هاشمی بود، یادآور شد: در برابر نامهربانی‌ها صبوری و مقاومت پیشه کرد. حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های حضرت امام و انسجام ملی و اتحاد ملی همیشه از اولویت‌های ایشان بود. با صبوری، بزرگواری، درایت و خردورزی از کنار این نامهربانی‌ها عبور می‌کردند.

امیری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران حیاتش خدمات برجسته‌ای برای نظام جمهوری انجام داد و وفات او هم عامل انسجام و وحدت بود، اظهار کرد: در مراسم تشییع ایشان افراد با ذوق‌های مختلف و نگاه‌های متفاوت و حتی اقلیت‌های مذهبی هم بودند و این حضور تجلیل باشکوهی از خدمات او بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: برآوردی که استاندار تهران به من دادند این بود که بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف در مراسم تشییع حضور داشتند. لذا وفات ایشان هم تبدیل به یک مانور اتحاد ملی شد.

کد خبر : ۴۴۶۸۲۶