خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت گفت

شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدام به صدور پیام تسلیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عروج ملکوتی و بهت‌انگیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، امیر کبیر زمان، چنان ایران اسلامی را غرق در ماتم کرد که گویی پدر ملت ایران فرزندانش را ترک کرده و به سفر ابدی رفته است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شناسنامه انقلاب و مواضع و آثارش صحیفه روشن‌بینی دینی بود. مجاهدات آرمان‌گرایانه، واقع‌بینی دوراندیشانه و اعتدال‌گرایی حکیمانه از ویژگی‌های این مرد بزرگ اساطیری ایران معاصر بود.

سوگمندانه باید گفت گرچه فقدان او عظیم و جانکاه است؛ اما مصیبت عظمی جفایی است که در سال‌های اخیر بر او روا داشتند و آنچه که عظمت روح بلندش را صد چندان می‌کند، صبوری او بر شکسته شدن استخوان‌هایش از ناجوانمردی زخم زبان‌ها، تهمت‌ها، حتاکی‌ها و بی‌مهری‌های جفاکارانه ایست که طی سال‌های اخیر از سوی مدعیان اسلام و انقلاب و لقمه‌چینان سفره انقلاب بر هاشمی وارد شد. آنچه بر ایشان گذشت، شاید بتوان گفت، بسی دردناک‌تر از شکنجه‌ها و فشارهای ظالمانه ایست که ایشان طی سال‌های طولانی مبارزه با رژیم شاه و دفاع از نهضت امام خمینی (ره) متحمل شد.

هاشمی یکبار به دست منافقین  فرقانی ترور شد و یکبار در جریان رد صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ که هر دو ناکام ماند و او ماند؛ بلکه بزرگ‌تر و محبوب‌تر از همیشه. بالاترین رأی تاریخ انتخابات مجلس خبرگان، قدرشناسی حکیمانه‌ای بود که مردم تهران به پاس مردم‌گرایی‌های این مجاهد عظیم‌الشأن ابراز داشتند.

سخنان دردمندانه‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ده روز پیش از ارتحالش در اربعین همرز دیرین خود، مرحوم آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی در حسنیه جماران بر زبان آورد و طی آن از بی‌مهری‌ها و قدرناشناسی‌های سال‌های اخیر در حق ایشان گلایه کرد، در حقیقت نوعی حدیث نفس محسوب می‌شد که با لحنی محزون و بغض‌آلود از این نامردمی‌های روا داشته شده در حق استوانه‌های انقلاب که مصداق بارز آن خودش بود، پرده برمی‌داشت. 

امروز که پیکر مطهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار غمخوار و نزدیک امام خمینی (ره) در کاشانه انسش، حسنیه جماران آرمیده است، یقین داریم که هاشمی و راه هاشمی همیشه زنده است و ملت ایران هر چه استوارتر بر این راه پای می‌فشارد. بدین وسیله این ضایعه جبران‌ناپذیر را به خانواده گرامی و همه پویندگان راهش تسلیت عرض می‌کنیم.

کد خبر : ۴۴۶۵۹۲