خبرگزاری کار ایران

سرلشکر فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

آیت‌الله هاشمی پشتوانه عظیم معنوی و روحی و رابط میان رزمندگان و امام بودند

رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آیت‌الله هاشمی در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس پشتوانه عظیم معنوی و روحی و رابط میان رزمندگان و امام بودند و به خوبی این نقش را ایفا می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرلشگر محمدحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم وداع آیت الله هاشمی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران از ایشان به عنوان یکی از قهرمانان ملی انقلاب و جمهوری اسلامی بود، یاد کردو  گفت: من از نزدیک سال‌ها در کنار ایشان در قرارگاه خاتم الانبیا در فرماندهی جنگ و ستاد فرماندهی کل قوا بودم. شرح صدر، اراده قوی و اشراف بر همه مسایل، اخلاق خوب و صمیمانه از ویژگی این بزرگمرد الهی انقلاب بود. 

رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:ایشان صبوری و مقاومت و حلمی داشتند بخصوص در جلساتی که در قرارگاه خاتم با فرماندهان عملیاتی جبهه ها تشکیل می‌دادند. گاهی این جلسات ساعت‌ها طول می‌کشید و ایشان حرف‌های فرماندهان را با نرمی و صمیمت می‌شنیدند و با آنها مباحثه می‌کردند و در نهایت تصمیم گیری می‌شد. 

فیروزآبادی با بیان اینکه ایشان با همه اعضای قرارگاه خاتم همراهی می‌کردند، تصریح کرد: برای رفتن به جبهه ایشان گاهی با قطار به جنوب می‌رفتند. ایشان در قم با لباس و کلاه نظامی سوار قطار می‌شد و در همانجا جلسات را تشکیل می دادند و همانند رزمندگان به این‌سو و آن‌سو می‌رفتند.

او با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس پشتوانه عظیم معنوی و روحی و رابط میان رزمندگان و امام بودند و به خوبی این نقش را ایفا می‌کردند، یادآور شد: البته ایشان در جلسه شورای عالی دفاع در شورای پشتوانه جنگ که حضرت آقا ریاست آن را برعهده داشتند و آن را اداره می کردند به عنوان یک عضو حاضر می‌شدند و در بحث‌ها شرکت می‌کردند.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از هر عضوی در تشخیص مصلحت نظام بپرسیم اعتراف می‌کنند در آنجا بحث‌های سنگین و پیچیده‌ای مطرح می‌شد و نقش آقای هاشمی به عنوان رئیس و هماهنگ‌کننده در تدوین سیاست‌های کلی یا مصوبات اختلافی بسیار چشمگیر بود. اگر بحث‌ها منحرف می‌شد ایشان وارد عمل می‌شدند تا مباحث به مسیر درست بازگردد و هرگاه بحث سنگین می شد ایشان برای باز کردن گره وارد می‌شدند.

کد خبر : ۴۴۶۲۰۵