خبرگزاری کار ایران

کرم‌پور در تذکر شفاهی:

صداوسیما با تشویش افکار عمومی، احساسات خانواده‌های داغدار حادثه قطار سمنان را جریحه‌دار کرد

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به نحوه پوشش رسانه‌ای گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه تصادف قطار مسافربری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، کوروش کرم‌پور در جریان نشست علنی نوبت امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به نحوه پوشش رسانه‌ای گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه تصادم قطار مسافربری، اعلام کرد: شاهد بودیم که در برخی بخش‌های مهم خبری صداوسیما و حتی زیرنویس‌های شبکه خبر، مطالبی عنوان شد که در گزارش قرائت شده توسط سخنگوی کمیسیون عمران وجود نداشت.

او گفت: همچنین بخش‌های مهمی که توسط سخنگوی کمیسیون عمران در نشست علنی مجلس قرائت شد، در هیچکدام از بخش‌های خبری صداوسیما و حتی در خبرگزاری این سازمان مندرج یا پخش نشد؛ درحالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون تخصصی مربوطه در پی حقیقت ماجرا و پیشگیری از تکرار بروز چنین حوادث تلخ و بیان شفاف مسائل هستند، متاسفانه صداوسیما درپی تشویش افکار عمومی و ماجراجویی با جریحه‌دار کردن احساسات مردم به‌ویژه خانواده‌های داغدار این سانحه است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس دهم همچنین یادآور شد: بر این اساس تذکرم این است که چرا در شرایطی که کشور نیازمند آرامش و هم‌افزایی است و مخصوصاً در ایام هفته وحدت که نماد یکپارچگی و اتحاد است، صداوسیما با وارونه کردن حقیقت و موضع‌گیری‌های سیاسی فضای کشور را به سمت دوقطبی سوق می‌دهد.

او خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خواهشمندم از کیان مجلس که به فرمایش حضرت امام در راس امور است، دفاع کنید و نگذارید با این‌گونه بدعت‌ها اعتماد مردم از نمایندگان‌شان سلب شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: توجه همه همکارانم در مجلس را به اعتراض‌نامه وزیر راه وشهرسازی، آقای آخوندی وزیر باتجربه، کاربلد، متعهد و پرتلاش به رییس سازمان صداوسیما جناب آقای عبدالعلی علی‌عسکری که در سایت وزارت راه و شهرسازی نیز موجود است، جلب می‌کنم.

کد خبر : ۴۳۹۴۱۴