خبرگزاری کار ایران

حمید بعیدی‌نژاد:

غرب از حمایت‌های مالی و نظامی از گروه‌های مسلح غیرقانونی دست بکشد

سفیر ایران در انگلیس نوشت: وقت آن رسیده برای کمک به آینده مردم سوریه، غرب از حمایت‌های مالی و نظامی از گروه‌های مسلح غیرقانونی دست بکشد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی در صفحه تلگرامش نوشت: امروز روزنامه ایندیپندنت انگلیس درباره گزارشاتی که از تحولات حلب در غرب منتشر می‌شود به این واقعیت مهم اشاره کرد که« آنچه امروز از صحنه‌های درگیری و تحولات شرق حلب گزارش می‌شود، اخبار نیستند بلکه نوعی پروپاگاندای تبلیغاتی هستند. واقعیت آن است که مبارزانی که سال‌های گذشته در حلب می‌جنگیدند همه به‌تدریج از سوریه خارج شده‌اند و جای آنها را گروه‌های تکفیری و سلفی و شاخه‌های متعدد القاعده گرفته اند.»

همه می‌دانند مقامات سیاسی غربی از آزادی شهر حلب ناراحت و غمگین هستند ولی آنها باید صادق باشند و این ناراحتی را باید حاصل عملکرد اشتباه راهبردی خود بدانند. جریان خبری غرب در این چند روزه به مجموعه‌ای از خبرسازی‌های غیر واقعی دست زده تا برای حفظ نیروهای مسلح طرفدار غرب برای آینده، دولت سوریه را مجبور کند به اعضای گروه‌های تروریستی اجازه بدهد شهر آزاد شده حلب را ترک کنند. آنها در این جنگ رسانه‌ای تصمیم گرفته‌اند عبارت اعضای گروه‌های تروریستی مسلح را مترادف مردم حلب قرار دهند.

مقامات غربی بر این اساس وقتی از ترس از کشتار مردم و نگرانی از جان مردم در حلب شرقی صحبت می‌کنند در واقع منظور آنها جان اعضای همین گروه‌های مسلح است. دولت سوریه با توافق برای اجازه خروج این عده از نیروهای مسلح از حلب با همه دشواری‌ها و سختی‌های آن، توطئه‌های بسیاری را خنثی کرد. نه‌چنانچه ادعا می‌شد، جنایتی سازمان‌یافته شکل گرفت و نه چنانچه ادعا می‌شد مردمی قتل‌عام شدند. تعداد افرادی که از بخش‌شرقی حلب هم می‌خواستند خارج شوند نه خروج گسترده 200  هزار و 100 هزار نفر از مردم عادی بلکه در حد همان چند هزار عضو نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان بودند اما مقامات‌غربی در شرایطی به حال این نیروهای مسلح افراطی دلسوزی می‌کنند که سازمان‌های حقوق بشری غربی از جمله عفو بین‌الملل در گزارشات و مستندات وسیع خود، اقدامات خشونت‌آمیز و ضد بشری همین گروه‌های مسلح در حلب‌شرقی از جمله محله شیخ مقصود را جزو وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین اقدامات علیه مردم بیگناه سوریه بشمار آورده‌اند.

واقعا وقت آن رسیده که کشورهای غربی با قطع حمایت نظامی و مالی از گروه‌های تکفیری و سلفی دنبال کمک جدی به تقویت راه‌حل سیاسی جای راه‌حل نظامی برای حل بحران سوریه باشند. همه باید در این شرایط سخت به مردم و دولت سوریه کمک کنند که بعد از تثبیت شرایط سیاسی این کشور بازسازی سوریه با کمک همه کشورهای مهم جهانی و منطقه‌ای آغاز شود.

کد خبر : ۴۳۸۷۳۶