خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

پایبندی واشنگتن به تعهداتش در برجام تغییرناپذیر است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با اشاره به اینکه قرار نیست با تغییر دولت تغییر محسوس و عملی در رویکردهای سیاست خارجی این کشور ایجاد شود، گفت: پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام از جمله این رویکردهاست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، جان کربی سخنگوی این وزارت‌خانه در نشست خبری در خصوص دوران گذار دولت اوباما به دولت ترامپ و تغییرات احتمالی گفت این تغییرات قرار نیست محسوس بوده و  تاثیر عملی در مسائل مهمی که ما در حال پیگیری آن هستیم داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که من سعی می‌کنم آنچه در ذهن بیشتر مردم می‌گذرد را نفی کنم چراکه آنها بحق می‌دانند که قرار است تیم جدید روی کار بیاید.

او ادامه داد: ما با تیم دولت جدید در ارتباطیم و اگر آنها بخواهند در مورد هر معضل و نگرانی حاضریم با آنها گفت‌وگو کنیم. ما در تلاشیم که روند سیاست خارجی خود را ادامه دهیم.

کربی در همین زمینه به روند صلح سوریه ، بهبود امنیت و ثبات منطق آسیای مرکزی  به عنوان دو مساله سیاست خارجی دولت اوباما اشاره کرد و ادامه داد: در مورد توافق هسته‌ای نیز ما به تلاشمان برای پایبندی به تعهداتمان در برجام ادامه می‌دهیم.

کد خبر : ۴۳۷۶۰۴