خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در یادداشتی مطرح کرد:

روسای دو قوه دیگر نیز جلسه‌ای آزاد و صریح با دانشجویان برگزار کنند

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور با اشاره به حضور رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو، در یادداشتی گفت: امیدوارم روسای محترم دو قوه دیگر نیز با خود قرار بگذارند و هر ۱۶ آذر چنین جلسه‌ای آزاد و صریح را با دانشجویان برگزار کنند.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت پرویز اسماعیلی در این باره به شرح زیر است:

در مراسم ۱۶ آذر که روز سه‌شنبه با حضور رییس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد، نمایندگان همه تشکل‌ها و سلیقه‌های دانشجویی با شور و صراحت سخن گفتند. تشکل‌های ثبت شده و ثبت نشده.

نکته بسیار مهم اینکه فراتر از گرایش سیاسی نمایندگان تشکل‌ها، حامی یا منتقد دولت، هر ۱۳ نفر با روحیه انتقادی و حتی گاه فریاد، رو در رو با رییس جمهور سخن گفتند. حامیان از عدم تحقق برخی وعده‌های سیاسی گله کردند و مخالفان هم از دیدگاه خود فهرست ناکامی‌های دولت و فراتر از آن را بیان کردند.

جلسه ۱۶ آذر دانشگاه تهران گفت‌وگویی شفاف و صریح بین جوانان دانشجو و رییس جمهور بود. سه ساعت پر از حرارت و البته نشاط. اتفاقی هم نیفتاد. دکتر روحانی همه حرف‌ها را با حوصله شنید و در نوبت خود نیز با متانت و صمیمیت پاسخ داد. گفت: عظمت دانشجو و دانشگاه به نقادی است و نقد دانشجویان شیرین است... این آزادی دانشجو که اینگونه سخنانش را صریح و بدون دغدغه در برابر رییس جمهور بیان می‌کند، از برکات بزرگ انقلاب است ... با بیان احسن از رییس جمهور انتقاد کنید ولی با راه حل نیز به رفع مشکلات کمک کنید.

رهبر معظم انقلاب به طور منظم بیشترین وقت را به گفت‌وگو با دانشجویان اختصاص داده‌اند. رییس جمهور هم، در چهار سال گذشته به چنین جلسه‌ای پایبند بوده است. پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم روسای محترم دو قوه دیگر نیز با خود قرار بگذارند و هر ۱۶ آذر چنین جلسه‌ای آزاد و صریح را با دانشجویان برگزار کنند. دانشگاه و دانشجویان هم که مشتاق این گفتمان هستند، آن را از روسای قوا مطالبه کنند. گفتمانی برگرفته از بستر و متن انقلاب که قطعا برکات زیادی نیز خواهد داشت. بسم الله.

کد خبر : ۴۳۵۶۱۴