خبرگزاری کار ایران

در تهران صورت گرفت؛

برگزاری سومین دور گفت‌وگوهای حقوق‌بشری ایران و اندونزی

سومین دور «گفت‌وگوهای حقوق‌بشری ایران و اندونزی» در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که زهرا پیشگاهی‌فرد، مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه کشورمان و «کومار» مدیرکل حقوق‌بشر و امور بشردوستانه وزارت‌خارجه اندونزی ریاست هیات‌های دو طرف را برعهده داشتند، طرفین درباره موضوعات و تحولات حقوق‌بشری دو کشور، همکاری در حوزه‌های مورد علاقه در چارچوب ساز و کارهای حقوق‌بشری ملل متحد و سایر مجامع بین‌المللی، همکاری درباره ارتقا و حمایت از حقوق‌زنان، حقوق افراد دارای معلولیت(توانخواهان) و حقوق کودکان بحث و تبادل‌نظر کردند.   

هیئت هفت نفره اندونزی طی این گفت‌وگوها، علاوه بر دیدار با مقامات ذی‌ربط در وزارت‌خارجه کشورمان، همچنین با مدیران مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری و نیز مدیران معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

هیات اندونزیایی در دومین روز از گفت‌وگوها، ضمن دیدار با مقامات سازمان بهزیستی کشورمان از مجموعه توانبخشی «کهریزک» واقع در جنوب تهران بازدید کردند.  

در پایان این گفت‌وگوها، طرفین توافق کردند همکاری سالانه خود را ادامه داده و دور بعدی گفت‌وگوها برای همکاری‌های حقوق‌بشری بین دو کشور را در سال 2017 در جاکارتا برگزار کنند.

کد خبر : ۴۳۱۳۷۳