خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

شاخصه امنیتی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و جهان بالاتر است/ امسال تردد زائران روان‌تر بود

وزیر اطلاعات گفت: شاخصه امنیتی کشور ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و جهان بالاتر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمود علوی امروز در بازدید از روند تردد زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه اظهار کرد: سربازان گمنام و نیروهای نظامی و انتظامی کشور با تاسی از آموزه‌های دینی و قرآنی، تکریم زائران را خودجوش و با عشق به امام حسین (ع) به‌جا می‌آورند.

وی اظهار داشت: شاخصه امنیتی کشور ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و جهان بالاتر است و این نشان از عشق ملت اسلامی و ولایت به امامت است. با تدابیر اندیشیده شده، تمهیدات لازم به لحاظ امنیتی در مرزهای کشور برقرار است و هیج عنصر ضد امنیتی جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد.

حجت الاسلام علوی افزود: دشمنان و استکبار در این برهه از زمان با سرمایه‌گذاری دست به دست هم داده‌اند تا جمهوری اسلامی را به چالش بکشند اما همدلی و هم‌افزایی نیروهای نظامی، امنیتی، قضایی و مدیریت کشور معادلات آنها را بر هم زد.

وزیر اطلاعات روند جابجایی زائران از مرزهای خروجی به سوی عراق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تجربیاتی که مسئولان اجرایی و دست‌اندرکاران ستاد اربعین در سال‌های گذشته کسب کردند، امسال تردد زائران نسبت به سال‌های گذشته روان‌تر بود.

حجت‌الاسلام علوی اجر و ثواب عوامل ستاد اجرایی اربعین را کمتر از زیارت حرم امام حسین و زیارت عتبات عالیات نداست و افزود: کنترل و اعزام ۲ میلیون نفر زائر کشور و سایر کشورها تنها با عشق به امام‌حسین(ع) صورت می گیرد.

وی با ابراز خرسندی از روند تردد همراه با امنیت زائران در مرزهای سه‌گانه کشور به مقصد عتبات عالیات، گفت: سرعت عمل توام با دقت در هر سه مرز منتهی به کشور عراق در بزرگترین همایش جهان اسلام در حال انجام است.

کد خبر : ۴۳۰۰۰۰