خبرگزاری کار ایران

انتقاد کوهکن به لاریجانی:

نقش هیات رییسه در سطح خواندن دستور و اعلام اسامی غایبان نیست/ برای اداره جلسات مجلس باید از ادبیات فاخر استفاده کرد

یک عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری نسبت به وظایف هیات رییسه مجلس، گفت: اقتدار مجلس در گرو این است که هیات رئیسه و نمایندگان همکاری لازم را با رئیس مجلس برای اداره بهتر جلسات داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محسن کوهکن در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری اعلام کرد: وظیفه نمایندگانی که به عنوان اعضای هیات رییسه انتخاب شدند تنها در حد تقسیم‌کار نیست که برای خواندن لیست غایبان، تاخیرکنندگان، نوبت یا دستور باشد. آن‌ها باید در کنار شما جلسات را به بهترین نحو رصد و مدیریت کنند تا جلسات علنی با کمترین هزینه اداره شود.

او با اشاره به نطق رییس‌جمهور در جلسه رای‌اعتماد سه وزیر جدید گفت: روزی که روحانی در مجلس حاضر شد، حین اظهارات ایشان من نوبت داشتم، اما فرصت داده نشد و برخی دوستان در همان ماده تذکری دادند، اما شما پاسخ دادید و احساس کردم ادله‌ای که من می‌خواستم عرض کنم، گفته نشد. رییس جمهور الزام دارد که در نطق خود طبق برنامه صحبت کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: شما می‌گویید تخلفی صورت نگرفته و این حق قانونی جنابعالی است که استنباط خود را از این ماده بیان کنید. اما روز گذشته نماینده‌ای تذکری را مطرح کرد که در مرکز یک استان اتفاق افتاده بود، اگرچه تذکر حق طبیعی نماینده و یک رویه است، اما باید رییس جلسه از تذکردهنده سوال کند که آیا تذکر در دستور است یا نه.

کوهکن همچنین یادآور شد: برای اداره جلسات مجلس باید از ادبیات فاخر استفاده کرد و از کلماتی که امکان برداشت‌های متفاوت از آن شود یا بعضا باعث خنده شود، باید پرهیز کرد.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما خیرخواهانه است و تلاش می‌کنیم همین مسیر ادامه یابد.

کد خبر : ۴۲۸۷۲۹