خبرگزاری کار ایران

حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تعامل درونی فراکسیون امید هر روز بیشتر می‌شود/ اهمیت هیات نظارت بر انتخابات شوراها برای اصلاح‌طلبان

نایب رییس فراکسیون امید گفت: ایجاد ارتباط و تعامل بین شورای‌عالی اصلاح‌طلبان با مجلس، هماهنگ‌سازی و اتحاد هرچه بیشتر درون‌سازمانی و برون‌سازمان از تاثیرهای حضور نمایندگان مجلس در این شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به انتخاب سه نفر از اعضای فراکسیون امید در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد: میزان موفقیت این شورا در گروی نحوه برنامه‌ریزی، تهیه و تعیین پلان مدیریتی، احصا و تدوین پروژه‌های مدیریتی و در عین حال تعهد اعضا به این برنامه‌ها و کار تشکیلاتی سالم و صادقانه شورای‌عالی سیاستگذاری برای دو انتخابات مهم اردیبهشت‌ماه سال آینده است.

تلاش برای پیشرفت و توسعه گفتمان اصلاح‌طلبی

نایب رییس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی درباره نقش فراکسیون امید در پیشبرد برنامه‌های شورای‌عالی اصلاح‌طلبان، گفت: وظیفه ما این است که این جریان فکری در وهله نخست به تحقق منافع ملی و توسعه کشور یاری‌رسانده و به ایجاد فضای گفت‌وگومحور کمک کند و علاوه بر آن سعی کنیم به‌دور از تنش‌ها و درگیری‌های معمول با ایجاد پیشرفت و توسعه در گفتمان اصلاح‌طلبی، فضایی مساعد برای رشد این گفتمان و صاحبان آن و همچنین ارتقای وضعیت جامعه ذی‌نفوذ خود داشته باشد.

تاثیرگذاری فراکسیون امید در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

او گفت: باتوجه به اینکه علاوه بر حضور سه عضو رسمی این فراکسیون در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، محمدرضا عارف به‌عنوان رییس شورای‌عالی و محمود صاقی نیز به‌عنوان دبیرکل یکی از احزاب در این شورا حضور دارند و قطعاً پنج نماینده حاضر در شورای‌عالی در بزنگاه‌های خاص تاثیرگذار خواهند بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: ایجاد ارتباط و تعامل بین شورای‌عالی با مجلس، هماهنگ‌سازی و اتحاد هرچه بیشتر درون‌سازمانی و برون‌سازمان از دیگر تاثیرهای حضور نمایندگان مجلس در این شوراست.

تشکیل میزهای استانی

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: قاعدتاً شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه راه نسبت به تشکیل میزهای استانی اقدام خواهد کرد و از این حیث نیز می‌توان به اهمیت و ابعاد مختلف تاثیرگذاری این شورا پرداخت.

اهمیت هیات نظارت بر انتخابات برای فراکسیون امید

حسین‌زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره توفیق فراکسیون امید در بدست آوردن اکثریت کرسی‌های هیات نظارت بر انتخابات شوراها، اعلام کرد: باتوجه به کارکرد نظارتی این هیات بر برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور و اختیارات قابل‌توجهی که دارد، می‌تواند در برگزاری انتخاباتی سالم، دقیق و درست تاثیرگذار باشد و طبیعتاً این مسئله از اهمیت بسزایی برای فراکسیون برخوردار بود.

او با بیان این‌که فراکسیون امید با اقدامی تشکیلاتی و گروهی پیروزی خود در روز رای‌اعتماد را تکرار کرد، یادآور شد: نتیجه این  کار تشکیلاتی انتخاب هر سه نامزد فراکسیون امید در این رای‌گیری و قرار گرفتن آن‌ها در هیات پنج‌نفره نظارت بر انتخابات شوراها بود و به نظر می‌رسد هرچه پیش می‌رویم تعامل درون‌سازمانی فراکسیون امید بیش از پیش خودنمایی می‌کند و امیدواریم این مسئله در نهایت به نفع مردم تمام شود.

روزهای اول حتی از یکدیگر شناخت چهره به چهره نداشتیم

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر به دست آوردن اکثریت پارلمان ازسوی فراکسیون امید در توضیح علت عدم توفیق این فراکسیون در روزهای نخست مجلس دهم گفت: در روزهای اول این دوره همکاران من از یکدیگر حتی شناخت چهره به چهره نداشتند ولی امروز اعضای فراکسیون شناخت بهتری از روحیات یکدیگر دارند.

او ادامه داد: هیات رییس فراکسیون جلسات هفتگی برگزار می‌کند و شورای مرکزی فراکسیون نیز ماهی دوبار و مجمع عمومی نیز به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد و کمیته‌های تخصصی فراکسیون نیز فعال شده‌اند که این مسئله شناخت، تعامل و انسجام فراکسیون را افزایش داده است و همین رویکرد کار گروهی در فراکسیون باعث شد بتوانیم در روز رای‌اعتماد از تمام فرصت‌ها استفاده کنیم و زمان‌هایی که در اختیار داشتیم را مدیریت کنیم.

تداوم توفیق فراکسیون امید زیر سایه همدلی اعضا

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: فراکسیون امید امروز به همبستگی موردنظر خود رسیده و قطعاً با این رویکرد همدلانه‌ای که میان اعضای فراکسیون وجود دارد و البته با مدیریت دلسوزانه دکتر عارف موفقیت‌‌های فراکسیون امید از این پس نیز تدوام خواهد یافت.

کد خبر : ۴۲۵۶۲۲