خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

مردم لبنان برنده واقعی تعیین رئیس‌جمهور خود هستند/تهران از این انتخاب حمایت می‌کند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در لبنان گفت: مردم لبنان برنده واقعی تکمیل روند سیاسی و تعیین رئیس جمهوری خود هستند.

به گزارش ایلنا، «حسین امیرعبداللهیان» امروز -سه شنبه- در دیدار«یانوش کوواچ» سفیر مجارستان در تهران با بیان این مطلب گفت: خرسندیم که پروسه سیاسی در لبنان تکمیل شد و فردی انتخاب شد که گروه‌های مختلف لبنانی به ویژه کسانی که به رأی مردم اعتقاد دارند، برندگان واقعی در لبنان هستند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل افزود:«میشل عون» نقش مهمی در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی داشت و انتخاب وی پیام مهمی را در بردارد؛ تهران از این انتخاب حمایت می‌کند.

این دیدار در آستانه سفر رئیس مجلس مجارستان به تهران انجام شد و امیرعبداللهیان و سفیر مجارستان درباره توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی،تجاری،سیاسی و فرهنگی گفت‌وگو کردند.

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و مجارستان گفت: تقویت روابط ایران و مجارستان به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران – مجارستان در مجلس جمهوری اسلامی ایران افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها را دارند.

امیرعبداللهیان همچنین با ابراز خرسندی از سفر قریب‌الوقوع رئیس مجلس مجارستان، ضمن اشاره به تحولات اخیر لبنان گفت:سفر رئیس مجلس مجارستان در شرایطی است که در منطقه تحولات ویژه‌ای به وقوع پیوسته است.

وی گفت: سفر رئیس مجلس مجارستان به تهران، در این برهه از شرایط منطقه حائز اهمیت است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گسترش رفت و آمدها میان دوکشور از جمله سفر رئیس مجلس مجارستان به ایران را عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور دانست.

«یانوش کوواچ» سفیر مجارستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و مجارستان گفت: مجارستان علاقمند به گسترش روابط دوجانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و سفر رئیس مجلس کشورمان نیز در راستای همین موضوع است.

سفیر مجارستان در ادامه موضوع تروریسم و پناهندگان را دو عامل مهم بحران درمنطقه و اروپا دانست و انتخاب رئیس جمهور لبنان را گامی مهم خواند.

 سفیر مجارستان در تهران در این دیدار بر اهمیت رفت و آمدهای پارلمانی میان ایران و مجارستان در سطوح مختلف تأکید کرد.

کد خبر : ۴۲۴۹۴۶