خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر سیرالئون مطرح کرد؛

تاکید ایران بر آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای

رییس‌ جمهوری با اشاره به روابط صمیمانه و رو به توسعه ایران و سیرالئون، گفت: دو کشور ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط دارند و آگاهی بخش‌های خصوصی تهران و فری‌تاون با این ظرفیت‌ها می‌تواند، در ارتقاء سطح روابط بسیار مؤثر باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار آلمامی اماراکاما سفیر جدید سیرالئون، با اشاره به توانمندی‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و آمادگی آنها برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در سیراالئون، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و فرهنگی با سیرالئون استقبال می‌کند و در این زمینه لازم است بخش‌های خصوصی دو کشور را با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا سازیم.

آلمامی اماراکاما سفیر جدید سیرالئون نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، با اشاره به اهتمام ویژه کشورش برای توسعه سطح روابط با ایران، گفت: سیرالئون خواهان حضور شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله معدن و صنعت است و آماده ارتقاء روابط در همه زمینه‌ها با ایران هستیم.

اماراکاما افزود: سیرالئون همچنین خود را در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار ایران می‌داند و مصمم هستیم در این زمینه بویژه مبارزه با تروریسم، همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

کد خبر : ۴۲۴۴۳۲