خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

انتظار نداریم تندروها از فرد دانشگاهی حمایت کنند/ تعویق دیدار با روحانی به‌علت سفر برخی نمایندگان

رییس فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به حمایت کامل شورای مرکزی این فراکسیون از سه وزیر پیشنهادی نسبت به اخذ رای‌اعتماد برای هر سه گزینه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران بر نظر مثبت شورای مرکزی فراکسیون امید درخصوص حمایت از هر سه گزینه پیشنهادی تاکید کرد و گفت: پس از تشکیل سه کمیته تخصصی به‌منظور بررسی سوابق و کارنامه سه وزیر پیشنهادی، در نشست امروز گزارش کمیته‌ها ارائه شد که گزارش‌های بسیار جامع و خوبی بود و هم‌اکنون نظر شورای مرکزی فراکسیون مثبت است.

او گفت: ان‌شاءالله پس از مطرح شدن مجدد بحث در جلسه مجمع عمومی فراکسیون که فردا بعدازظهر برگزار خواهد شد، نظر رسمی فراکسیون اعلام می‌شود.

رییس فراکسیون امید در مجلس دهم در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعامل این فراکسیون به دیگر فراکسیون‌های مجلس به‌منظور حمایت از وزرای پیشنهادی خاطرنشان کرد: به هر حال هر یک از فراکسیون‌ها نظر خود را دارد؛ البته کمیسیون‌های تخصصی و مجامع استانی نیز درحال تلاش و رایزنی و بررسی سوابق وزرای پیشنهادی هستند که این عزیزان نیز نظر خود را اعلام خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره علت عدم انتخاب سه عضو فراکسیون امید در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: امشب قرار بود این سه نفر و همچنین هیات‌رییسه و اعضای کمیته‌های شورای‌عالی سیاستگذرای اصلاح‌طلبان را انتخاب کنیم اما باتوجه به اولویت بحث رای‌اعتماد وزرا، این مسئله به جلسه فوق‌العاده چهارشنبه صبح موکول شد.

او در پاسخ به سوالی درباره دیدار اعضای فراکسیون امید با رییس‌جمهور یادآور شد: تعامل فراکسیون امید با دولت بسیار خوب است اما هر قرار و مداری نیاز به زمان دارد و همواره با اعضای دولت ازجمله رییس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهیم.

رییس فراکسیون امید همچنین با بیان این‌که انتخاب یک نفر از اعضای هیات رییسه این فراکسیون به‌منظور انجام رایزنی برای دیدار با رییس‌جمهور صحت ندارد، گفت: نیاز به رایزنی نیست؛ قرار بود روز پنجشنبه با رییس‌جمهور دیدار کنیم که با توجه به این‌که ۵ نفر از اعضای هیات رییسه فراکسیون در سفر بودند، این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

عارف همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نظارت مستمر شورای نگهبان بر عملکرد نمایندگان گفت: آقای کدخدایی با اصلاح نظر خود، به قانون استناد کردند و اعتقاد ما نیز این است که باید با استناد به قانون مسائل دنبال شود و شورای نگهبان هم بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت دارد و بر اساس قانون فعلی این نظارت تا زمان برگزاری انتخابات و انتخاب نمایندگان است و پس از آن با ساز و کاری که در قانون تعیین شده، این نظارت در مجلس انجام می‌شود.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش اصولگرایان تندرو برای ممانعت از کسب رای‌اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یادآور شد: طبیعتاً توقع نداریم تندرو‌ها از یک فرد برجسته دانشگاهی حمایت کنند؛ آقای دانش آشتیانی در معلم آموزش و پرورش بوده و در موسسه فرهنگی مفید خدمت کرده و سال‌ها معاون وزیر علوم بوده و در این وزارتخانه نیز خدمات ارزشمندی داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با آرزوی کسب رای بالا ازسوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نسبت به تحقق مطالبه‌های به‌حق فرهنگیان ابراز امیدواری کرد و گفت: شخصاً امیدوارم هر سه وزیر موفق به کسب رای اعتماد شوند و با‌شناختی که از هر سه گزینه دارم، معتقدم هر سه وزیر پیشنهادی، افرادی شاخص و برجسته هستند اما اجازه بدهید نظر رسمی فراکسیون را پس از جلسه فردا اعلام کنیم.

او همچنین در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درباره اختلاف شورایعالی سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی اصلاح‎‌طلبان گفت: شخصاً در جریان این مسئله نیستم و از این موضوع اطلاع ندارم؛ واقعیت این است که برخی از دوستان معتقد بودند شورایعالی سیاستگذاری موفق به تقویت احزاب نبوده و تلاش ما نیز این خواهد بود که تقویت اعضا را نیز دنبال کنیم.

رییس فراکسیون امید همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار اعضای این فراکسیون با سردار سلیمانی و شمخانی خاطرنشان کرد: دیدار با بزرگان و مسئولان ارشد جلسه‌هایی داریم که متاسفانه درحال حاضر این مسئله با رای‌اعتماد سه وزیر پیشنهادی همزمان شده و طبیعتاً جلسه‌های عادی فراکسیون به تعویق افتاده است.

عارف در پایان تصریح کرد: امیدواریم پس از برگزاری جلسه رای‌اعتماد سه وزیر پیشنهادی، در اولین فرصت نسبت به برگزاری این دیدار‌ها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر : ۴۲۳۸۷۵